Seat leon pripeljal v Slovenijo

Španski tekmec sorodniku volkswagnu golfu

Objavljeno
01. marec 2013 15.33
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Te dni so pri nas začeli prodajati novega seata leona, avtomobil, ki si zasluži več pozornosti kupcev. A je že tako, da v naših razmerah enaka kakovost druge znamke ne sme stati niti približno toliko kot vozilo matične tovarne Volkswagen. Za ne ravno rožnat položaj krivi zastopnik tudi poslovno togost španske tovarne.

Leon je za tovarno in najbrž tudi prodajalce letošnja najpomembnejša novost. Žal pa podatki o prodaji v začetku leta prav nič ne navdušujejo. Novih registracij je še za desetino manj kot lani ob tem času, tako da jih bo konec leta kvečjemu med 42.000 in 44.000. Prodaja kombilimuzin segmenta A dosega v Sloveniji 45 odstotkov vsega in še vedno se vzpenja delež dizelskih motorjev.

Pri leonu, ki je doslej upadajoče zasedal 29. mesto, je bilo dizlov skoraj tri četrt. Toda v januarju so si prisvojili samo še 1,47 odstotka deleža, prej tri odstotke. Upajo, da se bo trend z novim leonom obrnil, saj ima obilo adutov, še najbolj za do 22 odstotkov manjšo porabo goriva. Zastopnik bo kupcem še mesec dni podarjal tempomat in parkirna tipala zadaj ali parkirno pomoč spredaj in zadaj – v vrednosti približno 500 evrov.

Novi leon je analogno golfu nekoliko cenejši od predhodnika. Kot kombilimuzina je zelo vsestranski in privlačen avtomobil, zato kupci niso ostro definirani, še najbolj velja, da je velika večina družinskih moških srednjega sloja. Na leto jih pri nas nameravajo prodati kakšnih 340, sploh ko bo ponudba motorjev popolna in prideta na trg še trivratni leon in karavan.

Opazovalci se strinjajo, da se je oblikovalcem zunanja podoba posrečila, da nekoliko manjši in precej lažji leon nevsiljivo kaže prepoznavno podobo vitkejšega in blago športnega vozila. O notranjosti so mnenja različna, a ni mogoče zanikati uporabnosti in kakovosti.

Leon je kljub manjšim zunanjim meram malce radodarnejši do potnikov in prtljage, saj se je povečala medosna razdalja. Poln je sodobnih tehnologij in mogoče je izbirati med učinkovitimi motorji ter različnimi menjalniki, tudi DSG. Pohvalijo se, da je pri njem prvič v tem razredu mogoče dobiti žaromete s svetečimi diodami. Voznik se počuti res dobro, odlične so vozne lastnosti. Podvozje temelji na golfovem, do 110 kW je zadaj toga prema, potem pa večvodilska.

Nekateri motorji so v različici ecomotive s sistemom stop-start še čistejši in varčnejši. Seveda je treba za večino asistenčnih sistemov in priboljškov doplačati, toda pri osnovni opremi reference med drugim že dobite sedem zračnih blazin, klimatsko napravo, dober medijski sistem in elektrificirani ogledali. Oprema style dodaja tudi 16-palčna lahka platišča, samodejni climatronic, meglenki za »okrog ovinka«, tempomat in podobno. Pri opremi FR so kolesa še za palec večja, oprema je razkošnejša, stekla so zatemnjena in zadnje luči so z LED-elementi.

Cene se začenjajo pri 14 tisočakih za najmanjši becinski motor 1.2 TSI, z 1,6-litrskim dizelom velja leon vsaj 17 tisočakov, najdražji pa je za zdaj bencinski 1.8 TFSI za slabih 22 tisoč evrov, pričakovano se kaj še doplačuje.