Škoda rapid spaceback je svojska kombilimuzina

Rapid spaceback je za krajši od osnovnega modela, a s svojo zunanjo pojavo morda deluje bolje atraktivno in računa na več slovenskih kupcev.

Objavljeno
11. oktober 2013 19.22
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Škode rapid, manjše sestre octavie, doslej na cestah nismo videvali prav pogosto. Ne vemo, ali je bil tudi to eden od razlogov, a v Mladi Boleslavi so jo dokaj hitro pripravili še v novi karoserijski izvedbi rapid spaceback, ki je oblikovna zmes kombilimuzine in še česa. Kljub manjšim meram prinaša praktično vsebino, ki jo pri znamki Škoda ne nazadnje tudi pričakujemo.

Škoda rapid spaceback je svojevrsten avtomobil. Pravijo ji kompaktna komblimuzina, a v njenih stranskih linijah zaznamo še kak­šen slogovni namig, kot da bi hotela biti podobna kakemu karavanu ali pač manjšemu Audijevemu sportbacku. Rapid spaceback je sicer z dolžino 430 cm za občutnih 18 cm krajši od osnovnega rapida, ohranja pa nespremen­jeno medosno razdaljo. Sedi se dobro spredaj in tudi v drugi vrsti, kjer razen za izrazite dolgine ni zadrege s prostorom za noge in glave. Avtomobil ima nov trikraki volanski obroč in drugačno barvno ureditev armaturne plošče, kar bodo preselili tudi v osnovnega rapida. Za notranjost okoli voznika vseeno še naprej velja, da ima funkcionalnost prednost pred oblikovnimi posebnostmi.

Prtljažnik je s 415 litri konkreten, a krajše mere se nekje morajo poznati, zato je za 135 litrov manjši kot v rapidu. Če zadnjo klop, ki se deli v razmerju 60/40 in ima tudi uporabno odprtino za dolge predmete, podrete, je prostora za 1380 litrov, vendar površina ni čisto ravna. Premore pa prtljažni del še kak­šno zanimivo lastnost, na primer, da lahko trdno pokrivalo prt­ljažnika postavimo za naslonjali in tako dobimo delno tovorno pregrado, podobno lahko počnemo z različnimi pritrdilnimi mrežami ali izberemo izvedbo z dvojnim dnom.

Pri nas bo rapid spaceback v ponudbi s štirimi bencinski motorji in dvema dizelskima. Osnovni bencinec je trivaljni atmosferski, drugi so prisilno polnjeni, ročni menjalniki imajo glede na agregat pet ali šest prestav, najmočnejši 1,4 TSI je združen s samodejnim men­jalnikom z dvema sklopkama. Pri dizlih so sicer znani 1,6-litrski TDI premierno predstavili še v šibkejši različici z močjo 66 kW, dosegljiv bo tudi v limuzinskem rapidu. Tudi ta motor je na voljo v kombinaciji z avtomatskim prestavljanjem.

Škoda rapid spaceback bo po izenačitvi opremskih paketov menda za približno 500 evrov cenejša od osnovnega rapida, v Sloveniji bodo hoteli zanjo najmanj 11 tisočakov. Cene gredo do 19 tisoč evrov, kolikor stane dizelski 1.6 TDI DSG. Čeprav Škoda ohranja poslanstvo znamke, ki ponuja dobre rešitve brez izrazitega razkošja, kot dodatek ponujajo nekaj bolj posebnega, malce prestižnega – tri kvadratne metre veliko panoramsko streho, in če se odločite še za zatem­njeno zadnje steklo, od daleč deluje, kot da se neprekinjeno usloči vse do spodnjega roba prtljaž­nika.

Prvi spacebacki bodo pri nas zabrneli konec novembra, do konca leta 60 primerkov, prihodnje leto merijo kar na 600 kupcev, najbolj zanimiva bi utegnila biti bencinska izvedba 1.2 TSI, bencinski motorji naj bi predstavljali 65 odstotkov prodaje. To ni majhen načrt, morda se želijo meriti z modeli, kot sta kia cee'd ali hyundai i30, mogoče pa bodo tekmec tudi v domačem koncernu.