Test: Dacia duster laureate 1.5 dCi 4x4

Najdražji in še dodatno opremljeni duster vstopa v svet dražjih tekmecev

Objavljeno
24. marec 2014 16.44
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Testni dacia duster je dodatno oprem­ljen in ozaljšan ter stane 20.498 evrov. Kdor ima toliko denarja, si najbrž lahko ogleduje še pri katerem ponudniku – morda bo dobil manj privlačno, a v nekaterih pogledih sodobnejše vozilo. Ali pa kupi bolj zadržanega dusterja za dobro polovico cene testnega.


Tržniki že vedo in zato je mogoče s tako ozaljšanim dusterjem priteg­niti precej občudujočih ali celo zavistnih pogledov, kar ni zanemarljivo. Vozniki drugih terencev so se najbolj ozirali proti kromani cevni zaščiti maske (421 evrov). Paket look stane 650 evrov (zaščitne letve in lahka platišča), medijska naprava media NAV za 410 evrov je zelo priporočljiva, a so jo zmontirali tako nizko, da trpi kakovost slike in je že kar nevarno pogledovati nanjo. Odsvetujemo trapasti komolčnik med prednjima sedežema (143 evrov), ker si zaradi njega med vožnjo ne morete nastavljati nagiba naslonjala. Predpražniki z bogato vezenino stanejo le 51 evrov, dnevne luči pa niso LED ...

Vstop je udoben, prostora je dovolj (morda ne za dolgine), vidljivost je neobičajno dobra, brisalnikom manjkata enkratni zamah in nastavljiv interval. Po višini je nastavljiv in v usnje odet obroč hidravličnega servovolana, odložišč ni prav veliko, berljivi merilniki imajo zdaj kromano obrobo, toda prikaz vklopa doplačljivega tempomata odstrani prikaze potovalnega računalnika. Radio s še vedno odličnimi upravljali ob volanu ima dober zvok, klimatska naprava je glasna, ogrevanje pa začne delovati za današnje pojme zelo počasi. Vsa štiri okna so bila doplačljivo elektrificirana, a samodejno je samo voznikovo. Plastika je trda, izdelava je dobra, čričkov ni.

Zadaj sta vstop in sedenje spodobna, če sta prednja malo uvidevna. Za povečanje prtljažnika je mogoče na tretjini zložiti naslonjalo klopi, a tudi celotno sedalo. Dno je zaradi štirikolesnega pogona plitko, vrata niso zelo velika, sam prtljažnik pa je lepo obdelan in opremljen – spodaj je pravo rezervno kolo!

Motor ni glasen niti tresoč. Križari od 1300 vrtljajev, potegne pri 1700 in enakomerno vleče do 4000 vrtljajev. Je prijetno kultiviran, prožen in odziven dizel, poraba pa je daleč od normne, med 7,0 in 8,6 litra. Menjalnik je dober, prva prestava je zelo kratka in namenjena zgolj za napore, običajno speljujete kar z drugo.

Vzmetenje je mehkejše vrste, toda duster vseeno ni gugalnica. Na zavore nimamo pripomb, vodljivost je dobra, lega na cesti tudi.

Pogon upravljate z vrtljivim gumbom in med vožnjo: običajno je speljan na prednji kolesi, po potrebi ga obrnete na samodejno razdelitev med obema premama, za najtežje razmere ga zaklenete v štirikoles­nega. Če prenos moči preutrudite, preide v dvokolesnega. ASR lahko izklopite le pri ustavljenem avtomobilu, pri 50 km/h se spet vključi.