Test: dacia sandero 0.9 TCe 90 laureate

 Čednejši in sodobnejši sandero ostaja enako ugoden nakup

Objavljeno
18. januar 2013 14.07
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Dacia je sandera kar temeljito prenovila in opremila, zdaj na pogled sploh ne izdaja svoje cene. A ne delajte si prevelikih utvar: cena ni nizka zaradi srčne dobrote vodstva tovarne, temveč predvsem zato, ker nekaterih reči avtomobil nima, druge pa so preprostejše kot v renaultih.

Trivaljni turbobencinec ima komaj kaj tresljajev in je razmeroma tih, samo obremenjen pride pri nižjih vrtljajih v resonanco s kabino. Nekam počasi se ogreva in deluje v tej fazi dokaj zaletavo, posebno pri finem dodajanju plina v nižjih prestavah.

Energičen postane od 1500 vrtljajev, nadaljuje prek stopničk in lukenj do 4000, potem gre gladko do 6000 vrtljajev. Najmanjša testna poraba je znašala 5,5 litra bencina na 100 kilometrov, največja pa 8,4 litra. Na avtocesti pri 130 km/h (3250 vrtljajev v peti prestavi) je sandero popil 7,4 l/100 km.

Doplačani tempomat/omejilnik hitrosti deluje na cestnih prevojih sunkovito. Stikalo ECO samo zmanjša moč motorja, kar se ne zdi posebna znanost. Simpatični motor je avtomobilu vedno zadosten in bi učinkoval celo športno, če bi bilo mogoče izklopiti ASR. Petstopenjski menjalnik je dobro izračunan in natančen, le malo trši.

Vzmetenje je kompromisno, skoraj ni nagibanja. Zavore so dobro odmerljive in učinkovite, ročna je odlična. Lega na cesti je dobra in predvidljiva, vodljivost in smerna stabilnost sta občutljivi zaradi elektro servovolana z grobimi impulzi.
Spredaj ni utesnjeno in razen mimo C-stebrička je vidljivost sprejemljiva. Udobni tekstilni sedeži nimajo veliko vzdolžnega pomika in sedalo je za kanec premehko.

Armatura je okusna, merilniki so berljivi, le digitalni prikaz zmore prikazovati samo po eno funkcijo. Vredno si je privoščiti navigacijsko napravo z velikim zaslonom na dotik, čeprav dobite le karto Adriatic, za zahod pa morate doplačati. Pripadajoči radio ima dober zvok, upravljalnik ob volanskem obroču je odličen. Klimatsko napravo je treba ob počasi ogrevajočem se motorju precej uravnavati, potem deluje izdatno in tiho. Odložišč ni premalo in končna obdelava sploh ni slaba.
Zadaj je vstop v redu, prostora pa je dovolj samo ob usmiljenosti sprednjih. Ni lučke, a so žepa, predalčka in držaja. Odpiranje prtljažnika je nerodno in umazano, odprtina je razmeroma velika, notri so lučka in obešalniki. Pod dnom je bilo doplačano pravo rezervno kolo. Za povečanje se zloži na tretjini samo naslonjalo klopi in površina ni ravna.