Test: Ford fiesta titanium 1.0 ecoboost 74 kW

 Zelo razveseljiva prednja dva metra, dober tretji meter, malo zapostavljen zadnji meter.

Objavljeno
05. april 2013 20.05
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Prenovljena fiesta ne prinaša nič novega, kar zadeva njen značaj: prvovrstno in zabavno vozen mali avtomobil krasi živahen in širokosrčen motor. Domiselna reč je funkcija my key, manj prepričljiv je sistem za preprečevanje naleta. Nekam značilno je popuščanje konstruktorjev proti fiestinemu zadku.

Zdaj za mali trivaljnik že vsi vedo, da je izvrsten. Samo obremenjen pri vrtljajih pod 1500 po zvoku spominja na traktor, drugače je slišati spodbudno agresivno in ne preglasno. Med 1500 in 3000 vrtljaji je izredno energičen, gnanje do 6500 vrtljajev ni potrebno. Glede porabe: ni lahko voziti z manj kot 6,8 litra goriva na 100 kiometrov, zelo lahko pa z osmimi litri ali več. Petstopenjski menjalnik je natančen in hiter ter zanimivo stopnjevan: v tretji prestavi gre fiesta 160 km/h, v četrti doseže največjo hitrost (a ne največjih vrtljajev) in v peti je komaj kaj hitrejša kot v tretji, a je varčna. Motor ima sistem stop-start, ASR ni izklopljiv, vendar ne nagaja pri speljevanju s slabim oprijemom.

Vzmetenje je malo trše in ni neprijetno. Vozne lastnosti raztegnejo ustne kotičke čisto do ušes, električni servovolan je dober. Na ovinkastih vzponih sodelujeta motor in podvozje navdušujoče in voznik uživa brez napora. Zavore so v redu, BA ni vsiljiv, ESC ni ovira.

Spredaj je za tolikšen avtomobil prostorno, dobri sedeži imajo dovolj pomika za dolgine. Vidljivost je povprečna, brisalniki pustijo zgoraj precej neobrisanega. Število odložišč je povprečno, dobro berljivi so živopisni merilniki in zasloni, osrednja konzola je žal natrpana z drobnimi stikali. Samodejna klimatska naprava je učinkovita, nastavitve različnih funkcij z vrtljivim gumbom in smernimi stikali so intuitivne. Zvok Sonyjeve zabavne elektronike z vsemi sodobnimi možnostmi je prijeten. Zadaj sedijo vsi trije dobro, a jih ne razveseljuje prav nič od bogatije in okrasja, ki jo oprema titanium ponuja sprednjima. Prtljažnik je povečljiv le s spustom naslonjala na tretjini, pridobljena površina ima visoko stopnico in je precej nagnjena.

Sistem za preprečevanje naleta active city stop ne ustavlja zanesljivo, kadar ovira ni dovolj velika ali ni postavljena v središče. Zanimiva novost je funkcija my key, ki sicer ni čudežna, a je serijska in more zmanjšati nevarnosti, če posodite avtomobil mladini: onemogočite izklop varnostnih sistemov, omejite jakost zvoka radia, nastavite največjo hitrost in daste mulcu drugi ključ, s katerim tega ne more spremeniti. Domiselno.