Test: Nissan qashqai 1.2 DIG-T acenta

 Zdaj bolj osebni avtomobil in manj SUV. Tih in uglajen motor, ki pa ni najbolj varčen

Objavljeno
28. marec 2014 19.29
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Qashqai je bil prvič nepričakovana uspešnica. Zdaj takšnega presenečenja ne more biti več, pravzaprav mora braniti lovorike. Kako se obnese, ko ima pod motornim pokrovom »le« vstopni bencinski motor in pogon speljan na sprednji kolesi?

Nissan qashqai je v drugi generaciji zunaj drugačen. Če je bil nekoč posebnež, bo zdaj všeč onim, ki imajo radi uglajene linije, ne preveč drugačne kot pri tekmecih. Znotraj je bolj eleganten, materiali in izvedba so na višji ravni, tu in tam je lepo prešito usnje, ravno prav je ambientalne osvetlitve, tudi s klavirskim lakom na srečo niso pretiravali. Navdušita sprednja sedeža, s katerih potnika po dolgi vožnji res izstopita neutrujena. Dober je pogled na nabor jasno in všečno prikazovanih podatkov med glavnima merilnikom za volanom. Ročica šeststopenjskega menjalnika teče lahkotno in gladko. Elektronska ročna zavora se vklaplja in izklaplja nemoteče.

V drugi vrsti dva sedita spodobno, tretji na grebenčku pač le za silo. Prtljažnik je sicer večji, a o njegovi prostornosti prijateljem ne boste pisali navdušenih pisem. Ni ravno za počitnice malo večje družine. Tudi kakšne vzdolžne prilagodljivosti v kombinaciji s sedeži ni. Ima pa prtljažnik ugodno visoko dno za nakladanje in raven zaključek. Ta je plastičen, škoda, da ne kovinski. Spodaj je shranjena zasilna rezervna pnevmatika. Prtljažnik lahko za manjše tovore priročno pregradite, zadnja klop, ki je deljiva v razmerju 60/40, se podre v ugodno ravno dno.

Testnega qashqaia je poganjal vstopni bencinski štirivaljnik prostornine 1,2 litra, ki je prisilno polnjen. Še posebno pri manjši hitrosti je izjemno tih. Prav tako lahko pohvalimo sistem start & stop, ki motor ugaša in zaganja zelo mirno, bi si pa želeli, da bi se v mestu hitreje ogrel in tako prej začel delovati. Motor je že pri zgod­njih vrt­ljajih zelo odziven in dolgo ohrani prožnost, šele kak strmejši klanec zahteva prestavljanje navzdol. Poraba goriva na testu je bila po računalniku 7,5 litra, kar ni navdušujoče, saj avta res nismo priganjali. Med zelo umirjeno vožnjo, na primer med Ljubljano in Vrhniko, je bila sicer znatno manjša, po mestu pa celo precej nad omenjenim povprečjem. Torej motor z velikim razponom porabe.

Qashqai je res zelo navdušil s svojim podvozjem, ki ne daje občutka, da je bolj dvignjen od tal. V ovinkih se avtomobil skoraj ne nagiblje, je čvrst, a med vožnjo čez luknje precej bolj udoben in tišji kot prej. To veliko šteje. Ima evliko sodobne opreme in kar nekaj naprednih asistenčnih varnostnih sistemov. Ima pa tudi svojo ceno.