Test: Subaru forester 2.0 D-L exclusive

Zelo dober dizelski motor, konkretna prostornost, nekaj trše podvozje, pa še naprej velike sposobnosti na terenu

Objavljeno
17. maj 2013 19.33
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Čeprav je Subarujev skoraj legendarni model forester z leti dobival pojavo, ki je manj karavanska in bolj športnoterenska, pa se tudi v četrti izvedbi od t. i. SUV jasno loči in nastopa po svoje. Preizkusili smo ga v zanj daleč najpomembnejši dizelski različici.

Forester letnika 2013 ni bistveno daljši od predhodnika, le malce višji je. Še naprej je to zelo prostoren avtomobil, pa naj bo spredaj, zadaj ali v prtljažniku. Sedeži so pripravljeni v prid udobja, z dovolj možnosti nastavljanja; v drugi vrsti je zelo zračno, znižan je sredinski tunel, tudi srednji (tretji potnik) lahko sedi solidno. Ni vzdolžnega pomika zadnje klopi, da bi tako prilagajali potniški prostor in prtljažnik. Je pa nakladalni del že sicer zelo zajeten (500 litrov), nima roba in dno je prijazno visoko za nakladanje. Poleg tega se deljivo naslonjalo zadnje klopi z rahlim pritiskom na vzvod v prtljažniku zloži v ravno dno. Električna prtljažna vrata so se pač odpirala počasi, skoraj bi bolj priporočili običajna.

Voznik v foresterju nima pripomb na »razgled«, na vse strani se vidi konkretno. Ergonomija je večinoma ustrezna, položaj za volanom dober in upravljala intuitivna; zgoraj je nov prikazovalnik informacij, povzet iz modela XV, ki naj bi popestril sicer zelo strog, skoraj pusto siv slog notranje ureditve. Tudi posamezni plastični deli bi bili lahko lepše obdelani. V testnem avtomobilu je bil vgrajen še večfunkcijski zaslon z navigacijsko napravo, ki pa je imel predrobne tipke in premalo jasno grafiko.

Foresterjevo vzmetenje je zdaj nekoliko trše, kar utegne biti komu bolj, drugemu manj všeč. Čez ovinke se pelje z minimalno nagibanja, lega je v tem primeru boljša. Toda ko pri manjši hitrosti prevozite kratke neravnine, ki jih je te dni na slovenskih cestah vse polno, deluje pretrdo. Sam bi imel raje malce več mehkobe, čeprav na račun nagibanja. Zapeljali smo se tudi po poligonu in na razmočenem, skoraj blatnem terenu je forester s svojim nizkim težiščem in obut v zimske pnevmatike znova pokazal odlične zmogljivosti stalnega štirikolesnega pogona. V tem pogledu je to še naprej zaresen terenec, ki mu večina t. i. športnih terencev le težko pride vsaj blizu.

Subaru forester je, če vsaj malo gledamo na ekonomičnost, najbolj smiselno opremljen z dizelskim motorjem; takšen je bil tudi testni primerek z bokserskim štirivaljnikom in največjo močjo 108 kW. Temu agregatu težko kaj očitate; deluje mirno, brez vibracij in se dobro odziva na voznikove želje po pospeševanju v večini situacij. Glede na štirikolesno pogonsko zasnovo in velikost avtomobila je bila tudi poraba ugodna (po računalniku 6,4 litra), kar v nasprotju z marsikaterim drugim testnim vozilom ni bistveno več od tovarniških podatkov.