Touring sports je prostornejša toyota auris

Japonski tekmec v nižjem srednjem razredu z izvedbo za več prtljage, a v atraktivni opravi

Objavljeno
05. julij 2013 18.48
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Touring sports je petvratnega aurisa v zadnjem delu podaljšal za toliko in tako, da je postal karavan. Na voljo je tudi kot bencinsko-električni hibrid in prav kombinacija karavanske prostornosti in okoljske občut­ljivosti daje aurisu dodaten trž­ni vzgon.

Po Evropi in še kje gre aurisu dobro in zdi se, da so kupci lepo sprejeli bolj drzno in mladostno zunanjost njegovega novega rodu, ki se je s tem očitno odmaknil od precej konzervativno oblikovanega predhodnika (2007–2012). Pa to ni edina razlika, kakovostnejši materiali v kabini, občutno boljša zvočna izolacija podvozja in motornega dela ter za velik korak izboljšana vozna dinamika so novega aurisa postavili na višje mesto.

Vse našteto si lasti tudi karavan, ki je derivat petvrat­nega modela. Touring sports je do srednjega stebrička enak, od tam naprej pa začne s svojo razvlečeno silhueto nabirati drugačne dolžinske centimetre. Medosno razdaljo ima enako kot petvratni auris (260 cm), a je daljši za skoraj 29 centimetrov, v prtljažniku pa se ta vrednost pretvori v spodobnih 530 litrov prostornine. K temu je treba dodati še litre v pokritem odlagalnem prostoru v dnu prtljažnika.

Uporabna in praktična rešitev je zlaganje zadnje klopi, ki se v ravno dno spremeni z zgolj enim potegom vzvoda, prtljažni del pa je v taki postavitvi sedežev dolg dobra dva metra. Prekrivni rolo in varovalno mrežo lahko preprosto prestavimo iz zadnjega dela naprej, kar poveča raven varnosti pri prevozu tovora.

Kljub prostorski dobrovoljnosti touring sports z zunanjo podobo ne razkriva svoje velikosti, saj je njegova bočna silhueta na več mestih oblikovalsko spretno prekinjena, da se dolžinski prirastek na oko ne občuti. Prostora ni več le za prtljago, bolj udobno in s precej dobro odmejenim prostorom v višini glave ter z 20 mm več prostora za noge kot v petvratni različici se zadaj peljejo tudi potniki.

Ker je auris tehnično in sicer dovolj svež izdelek, je nabor motorjev enak kot pri drugih karoserijskih različicah. Ponujajo dva bencinska in dva dizelska motorja, manjši bencinski je 1,33 VVT-i, večji 1,6-litrski valvematic, dizelska stroja D-4D pa imata 1,4- in dvolitrsko prostornino. V hibridu sta združena 1,8-litrski bencinski VVT-i in elektromotor, ki ga ženejo baterije, nameščene pod zadnjo klopjo.

Volan, ki je po novem nagnjen za dve stopinji bolj k vozniku, je primerno neposreden, večja dolžina in teža pa sodeč po prvem preskusu nista zajedli v aurisovo dobro lego na cesti ter zanesljiv občutek tudi v ostreje odpeljanih ovinkih.

Prvi primerki touringa sports bodo pri prodajalcih septembra, in sicer za ceno, ki bo za 850 evrov višja od primerljivega petvratnega aurisa. To pomeni, da bo vstopni bencinski model stal dobrih 14.000 evrov, vstopni dizelski dobrih 16.000 evrov in hib­ridni dobrih 20.000 evrov.