Tretji twingo in drugi iz Revoza

Zgodovina Revozovih modelov: Začeli s katrco, do danes pa izdelali 3,5 milijona avtomobilov

Objavljeno
09. maj 2014 19.19
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Novi twingo uradno začenja proizvodno pot, o načrtovanih količinah oziroma prodajnih ciljih v Revozu oziroma Renaultu (še) ne govorijo. Za zdaj je delo organizirano v dveh polnih izmenah, če bi delale tri, bi bila največja letna zmogljivost približno 220 tisoč vozil. Ob tem je treba dodati, da bodo še letos v Revozu poleg twinga začeli izdelovati tudi tehnično soroden in podobno velik štirisedežni model znamke Smart v okviru skupnega projekta Renaulta in Daimlerja.

V Revozu bo do začetka prodaje novega twinga, ki je načrtovana za jesen, še nastajal tudi dosedanji model s tem imenom, ki so ga začeli izdelovati v letu 2007. To je bil prvi renault, ki je nastajal le v Novem mestu, v najboljših časih (2008–2010) so jih izdelali tudi do 182 tisoč na leto. Takratne izjemne proizvodne količine so bile precej povezane z državnimi spodbudami za zamenjavo starih modelov v zahodni Evropi. Zadnja leta naročila in proizvodnja niso bili več tolikšni, tudi po prenovi ne, lani, ko se je že bližala zamenjava generacije, so jih izdelali 83 tisoč; od uvedbe na trg skupno 871 tisoč. Omenimo, da so prvega twinga izdelovali v Franciji, na trgu pa je bil kar 15 let.

Tudi ko bodo proizvodnjo odhajajočega twinga ustavili, bo v Revozu poleg njegovega naslednika še naprej nastajal veliko starejši model, to je clio II generacije, ki ga Renault v Novem mestu rahlo oblikovno prenovljenega izdeluje za severnoafriški trg. Proizvodna količina seveda ni prav velika, lani je dosegla 10 tisoč vozil. Če pa pogledamo malce bolj nazaj, velja, da je bil prav clio II v letih od 1998 do 2007 Revozov najpomembnejši izdelek, tudi po prihodu twinga – do konca lanskega leta se jih je namreč iz Novega mesta odpeljalo skoraj 1,5 milijona.

Pred njim so v manjših, a še pomembnih količinah izdelovali prvega clia (1993–1998) in renaulta 5 (1989–1996). Množična proizvodnja se je – po prenosu pogodbe med Renaultom in Litostrojem na Revoz oziroma takratni IMV – začela z renaultom 4. V kar dvajsetih letih (1973–1992) so izdelali več kot pol milijona priljubljenih katrc. To so bili časi, ko so v Novem mestu v skoraj 95 odstotkih delali za takratni domači jugoslovanski trg, medtem ko gre zdaj velika večina njihove proizvodnje v izvoz.

V sodobnih časih je bil edina res neuspešna Revozova epizoda model wind, ki je bil kot mali kupe kabriolet že v osnovi mišljen kot nišni model, a je bil odziv trga še veliko manjši od pričakovanj. Proizvodnja modela, razvitega na osnovi dosedanjega twinga, se je po treh letih in pol lani končala, skupno so jih izdelali le 13 tisoč.

Če tokrat veliko pišemo o številkah, za konec dodajmo še nekaj jubilejnih. V Revozu so za prvi milijon avtomobilov potrebovali skoraj četrt stoletja (1997), do drugega milijona je minilo osem let (2005), pet let pozneje (2010) so dosegli naslednji mejnik, tri milijone, zdaj so pri treh milijonih in pol. Kakšen bo ritem v prihodnjih letih?