TS ali karavanski auris

 V začetku septembra se pojavi na trgu auris TS, karavanska izpeljanka petvratne kombilimuzine

Objavljeno
23. avgust 2013 13.12
Janez Kovačič
Janez Kovačič

V nižjem srednjem razredu je časovno in siceršnje zaporedje posameznih karoserijskih izvedenk znano: najprej kombilimuzina, nato karavan, potem vse drugo. Velja vsaj za Evropo in tudi za Toyoto, največjo avtomobilsko hišo na obli. Po pet­vratnem aurisu, ki je tekmec golfu in številnim drugim, zdaj prihaja karavan po imenu touring sports (TS).


Takšno zaporedje rojstev torej ne preseneča, še manj to, da je konkurenca v tem razredu izjemna. V njem sicer gospodari golf, a nikakor ne brezskrbno oziroma brezbrižno. Toyotin auris TS prihaja na slovenski trg (uradno bo prodaja stekla 3. septembra) kakšen teden ali dva pred golfom variant, s katerim sta si tako rekoč na las enaka vsaj pri dolžini.

TS je nastal iz pet­vratne kombilimuzine, od katere je daljši za skoraj 29 centimetrov in je, tako pravijo pri Toyoti, športno-potovalni avtomobil. In da je res auris, zlahka ugotoviš, ko ga vidiš od spredaj, zadek oziroma del od sredinskega opornika strehe naprej je seveda drugačen.

Bistvo karavanov je v prtljažniku, v njegovi prostornosti in uporabnosti, čeprav jim zadnja leta v tem pogledu opazno konkurirajo enoprostorci. Ko pojasnujejo velikost prtljažnika v TS, pravijo, da so merila (očitno) zelo različna in tudi zato nastajajo razlike.

Auris v karavanski izvedbi ponuja od najmanj 530 do največ 1658 litrov prostora, kar je primerljivo s številnimi tekmeci, tudi s prej omejenim variantom. Ima pa prtljažnik dvojno, vendar ne preveč globoko dno, seveda tudi zlaganje zadnjih sedežev, pri čemer je dno uporabno ravno.

V dolžino tako nastane več kot dva metra dolg prostor (natanko 204 centimetre) in njegovo dno ni preveč dvignjeno od tal, kar seveda olajša nalaganje prtljage. Opremljenost je odvisna od opremskega paketa. Ti so štirje, prav vsak TS pa ima samodejno klimo (!), radijski sprejemnik, potovalni računalnik, ABS, 15-palčna platišča, prtljažni rolo s pregradno mrežo, sedem zračnih varnostnih blazin in tako naprej.

Auris TS je oziroma bo naprodaj v petih pogonskih izvedbah – dva dizelska in dva bencinska motorja ter hibrid. Pravijo, da je edini avto v tem razredu, ki ponuja te tri mož­nosti. Da je TS tudi hibrid z znanim pogonskim sklopom, seveda ne preseneča.

Toyota bo imela do konca leta 2015 v svojem programu 18 takšnih modelov, doslej so prodali deset milijonov hibridnih vozil. Na slovenskem trgu se najbolje prodajata hibridna auris in yaris, v letošnji skupni prodaji je njun delež menda najmanj 10-odstoten.

Pravijo, da so prednosti hibridnega pogona – velja tudi za TS – nesporne: hibrid menda vsaj za 15 odstotkov bolje ohranja svojo vrednost kot dizelske ali bencinske različice, načeloma pa so stroški pri njem na daljši rok manjši celo za 25 odstotkov.

Letos načrtujejo pri nas prodati kakšnih 70 aurisov TS, kar bi bilo dvajset odstotkov vseh aurisov. Pri cenah je zgodba znana – uradne so drugačne od promocijskih, katerih rok trajanja ni določen. V najcenejši bencinski izvedbi je TS na voljo za 14.600, v dizelski za 16.190, hibrid pa stane 20.190 evrov.