V Ženevi 2012 tudi majhni in manjši

Drugi novinarski dan v avtomobilski Ženevi je prav tako v znamenju precejšnjega števila novosti.

Objavljeno
07. marec 2012 17.07
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Letošnji, sicer že 82. avtomobilski salon v švicarski Ženevi, se šele dobro ogreva, kajti uradno ga bodo odprli v soboto (in potem bo odprt vse do naslednje nedelje, to je 18. marca). Novinarjem je bil namenjen še en dan in zdi se, da večina avtomobilskih hiš potrjuje dokaj dobro poslovno zdravje, hkrati pa precej previdno napoveduje bližnjo prihodnost. Bolj ali manj pa drži, da je še največ novega v razredu majhnih in manjših avtomobilov in tudi med športnimi terenci.

Ob številnih novostih, ki jih je pokazal koncern Volkswagen (VW), ki združuje vsaj pol nemške avtomobilske (in še kakšne druge industrije), je bil malce v ozadju vw cross coupe. To je študija, ki menda predstavlja osnovno za novega golfa; ta pa, kot se ve, pride na svetlo, konec letošnjega leta. Renault, ki je tudi naše gore list (je lastnik novomeškega Revoza), je pokazal končno verzijo električnega zoe.

Pri nas ga letos verjetno še ne bo, v Franciji naj bi stal manj kot 16 tisoč evrov. Kot je povedal direktor prodaje Renaulta Jerome Stoll, ima tovarna 22 tisoč naročil za električne avtomobile. Toyota, morda še največja avomobilska hiša na svetu, je pokazala yarisa v hibridni izvedbi, ki se bo dokazoval z zelo skromnim izpustom CO2-79 g/km, kot pravi tovarna. Prav tako japonski Nissan je pripeljal invitation, avtomobil, ki je sicer še študija, napoveduje pa novega enoprostorca-verjetno zamenjava za note ali almero.

Range rover evoque, športni terenec, ki gre tudi pri nas dobro v promet, je pokazal kabrioletsko verzijo. Videti je, da vse skupaj bolj testiranje javnosti kot zelo resen poskus. Morda je posebnost Tatin mega pixel, študija ektričnega avtomobila s podaljšanim dosegom in napovedano emisjijo C02 v vrednosti 22 g/km. Povsem verjetno pa je, da bo ostalo zgolj pri študiji.

Jagur morda ugaja s XF sportbrake, karavanom višjega razreda-upanje, da bo šel avto dobro v promet, je seveda razumljivo. Nemški BMW je imel kar zajetno bero novosti in to še posebej M izvedenk, ki pri tej tovarni predstavljajo najbolj zmogljive variante. BMW 6 gran coupe je povsem novo vozilo v višjem razredu, vsekakor tudi avto za višji žep.

Med športnimi terenci (SUV) je tudi veliko novoga. Ford ima prenovljeno kugo, ki je daljša oziroma večja kot prej ali sedaj. Mitsubishi outlander je prav tako nov, pri nas bo na voljo konec septembra-v Nemčiji bo stal dobrih 24 tisoč evrov, slovenske cene še ni. Hondin športni terenec CRV je prav tako drugačen in bo popestril ponudbo hond, ki sicer ni zelo pestra.