Več udobja v razredu V

Prvi kilometri - Ko velik prostor uredijo pri Mercedes-Benzu, nastane kombi, ki se spogleduje z limuzinskim udobjem.

Objavljeno
04. april 2014 18.58
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Mercedes-benz razred V je prestižni kombi, ki se poskuša v popolnoma novi generaciji z višjo ravnjo opremljenosti, tišjim in udobnejšim delovanjem ter voznimi odlikami približati širši množici uporabnikov. Seveda tistim, ki ne iščejo najbolj poceni izdelkov.

Čeprav je pri vozilu, kot je razred V, težko pričakovati izjemno eleganco, je novinec dobil nekaj uglajenih potez. Predvsem ni veliko robov, zadek je prečiščen, ima majhne luči in veliko prtljažno okno, ki se lahko odpira tudi samostojno. V vzvratnem ogledalu ga hitro prepoznate po dnevnih lučeh s svetečimi diodami. Znotraj je spredaj kar nekaj podobnosti z razredom C, med drugim je na sredinskem delu konzole samosvoje oblikovan večfunkcijski upravljalnik s sledilno ploščico touchpad in ob njem majhen gumb za nastavljanje odzivnosti motorja, menjalnika in volana.

Razred V bo na izbiro v več velikostnih različicah – poleg uvodne z dolžino 514 cm (predhodnika je prerasla za 10 cm) bosta pozneje dosegljivi še krajša (489 cm) in daljša (537 cm). Pri prvih dveh znaša medosna razdalja 320 cm, pri daljši 343 cm. Novi model je s 188 cm malo nižji kot doslej, dobro je, da je ohranil univerzalna strešna nosilca. Na prvi vožnji se je srednja izvedba na sicer dobrih cestah izkazala kot udoben prevoznik, tako za voznika in sopotnika spredaj kot druge potnike. Mogoče so različne sedežne konfiguracije, z dvema ali tremi vrstami in največ osmimi sedeži. Udobje je celo bolj podrejeno potnikom kot vozniku. Pri eni od možnosti postavitve sedežev recimo dva gledata nazaj in dva naprej, med njimi pa je zložljiva mizica. Za vstop v drugi del kabine je na voljo dvoje drsnih vrat (leva so vključena v dražjo opremo), ki se lahko odpirajo na elektriko. Če sta nameščeni le dve vrsti sedežev, je prtljažnik v srednji izvedbi velik dobrih 1000 litrov, opcijsko ga je mogoče tudi pregrajevati. Tovorna prostornina se seveda bistveno poveča, če zadnje sedeže, ki so nameščeni v tirnicah, odstranite iz vozila.

Vozilo oziroma njegov pogonski sklop sta bolje zvočno zatesnjena, ob agresivnejšem speljevanju se sicer občasno sliši motorno brbotanje, pozneje pa je vse prijetno mirno, pri večji hitrosti slišite le vetrni piš. Mercedes razreda V ima lahko le dizelski motor, in sicer štirivaljnik v različnih izvedbah moči (glej tabelo). Seveda se bodo kupci – kot pravijo v tovarni, je vozilo primerno tako za družine kot hotelske prevoznike, taksi službe ali ljudi z množico športnih rekvizitov – verjetno bolj odločali za varčnejši izvedbi 200 in 220 CDI, medtem ko je 250 blueTEC z večjimi zmogljivostmi bolj gospodarna zamenjava za nekdanji šestvaljni dizelski motor. Menjalnik je šeststopenjski ročni, opcija je samodejni s sedmimi stopnjami, ki sicer pride skupaj z najmočnejšim motorjem. Pogon je speljan na zadnji kolesni par, za nekatera okolja in uporabnike bo v vozilu, ki pač tehta dobri dve toni, zanimiv tudi štirikolesni pogon, ki prav tako napovedujejo.

Čeprav pri razredu V poudarjajo, da je bolj kot kdaj prej blizu Mercedesovemu avtomobilskemu programu, je to le zajetno vozilo, zato ni presenetljivo, da kot opcijo ponujajo parkirnega pomočnika s številnimi kamerami in tipali. Pričakovano veliko je varnostnih asistenčnih sistemov (skupaj enajst), nekateri so v standardni opremi, številni za doplačilo.

Mercedes-benz razred V, ki zamenjuje dosedanji model viano, nastaja v španski Vitorii, od koder bo čez čas pripeljal tudi manj prestižni vito. V Sloveniji bo novinec dosegljiv junija, cene pa še niso znane; v Nemčiji se začenjajo pri 43 tisoč evrih.