Veliki pok Renault Trucksa

 Francoski izdelovalec tovornjakov je  povsem na novo pripravil vsa svoja vozila

Objavljeno
14. junij 2013 17.57
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih

Pri švedskem Volvo Group, ki je lastnik francoskega proizvajalca gospodarskih vozil Renault Trucks, pravijo, da je bila generacijska zamenjava vseh vozil te znamke ena njihovih največ­jih naložb doslej. Za zasnovo in posodobitev proizvod­nih zmogljivosti so v sedmih letih porabili približno dve milijardi evrov. Nastale so štiri družine vozil T, K, C in D, za katere pravijo, da bodo uporabnikom kljub zaostrenim razmeram, v katerih deluje prevozništvo, zagotovile dobičkonosnost.

Med novinci tako po pomenu kot veljavi izstopa nova družina težkokategornikov z oznako Ts katero zamenjujejo model premium kot legendarni magnum.jeno masko zaznamujejo prečke, zložene v obliki grške črke pi. Tudi zato je nadvse prepoznavna in drugačna od doslej znanih tovornjakov. Namenili so ji 11- in 13-litrske motorje. Motorji DTI 11 so na voljo s tremi stopnjami zmogljivosti, in sicer z močjo 280 kW (navor 1800 Nm), 316 kW (2050 Nm) in 338 kW (2200 Nm). Enako velja za motor DTI 13, ki si ga je mogoče omisliti z močjo 324 kW (navor 2200 Nm), 353 kW (2400 Nm) in 382 kW (2550 Nm).

Vse izvedbe obeh motorjev povezujeta poseben sistem hitrega ogrevanja, brez sistema ponovnega obtoka izpušnih plinov ERG, in elektronsko nadzorovan vbrizg goriva po skupnem vodu. Z učinkovitim zagotavljanjem optimalne delovne temperature so dosegli kar najboljše zgorevanje goriva. Učinkovit je tudi tristopenjski sistem naknadnega čiščenja izpuš­nih plinov z oksidacijskim katalizatorjem, filtrom trdnih delcev in redukcijskim katalizatorjem (SCR).

Strokovnjakom Renault Trucks je vse te elemente uspelo združiti v sklop posebej kompaktne zgradbe. Z vsemi naprednimi tehnologijami in z za 12 odstotkov boljšo aerodinamiko zunanjosti je poraba goriva nove serije T manjša za pet odstotkov kot pri predhodnikih.

Novi tovornjaki serije D so namenjeni za razvoz, delijo pa se na tri skupine, na tovornjake z največ­jo dovoljeno skupno maso od 10 do 18 ton, od 18 do 26 ton in posebno izvedbo z nizko kabino s skupno največjo dovoljeno maso od 18 do 26 tone. Seriji D so namenjeni motorji DTI 5 in DTI 8. Ponudbo bodo kmalu dopolnila še vozila serije D s skupno največjo dovoljeno maso od 3,5 do 7,5 tone. Za splošne prevoze v gradbeništvu je razvita serija C, za zahtevnejša gradbena opravila in vožnjo po neutrjeni podlagi pa novinci serije K. Nova vozila Renault Trucks je v Sloveniji že mogoče naročiti. Prva bodo k nam pripeljala zgodaj jeseni.