Yamaha MT-07 kot odgovor na ukoreninjen stereotip o Japoncih

Motocikel, ki prinaša sodobno tehniko, obrušen dizajn in veliko navora, kjer ga ne bi pričakovali.

Objavljeno
06. februar 2014 19.58
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Naj tople misli preženejo žled! Yamaha MT-07 bo za to delo več kot prava, saj ni samo topla, je prej vražje vroča. Prinaša sodobno tehniko, obrušen dizajn in veliko navora, kjer ga ne bi pričakovali. To je lahek in obvladljiv motocikel, ki pokaže veliko temperamenta.

Lani je Yamaha na ceste in v globalni medijski prostor spustila novo linijo MT (masters torque), ki jo je podčrtala s sloganom The Dark Side of Japan. Kaj je temna stran Japonske, vprašam vodjo projekta MT-07 Šina Jokomizo in pove, da še pred desetimi leti tak slogan ne bi bil mogoč, saj ga ne bi dobro sprejela niti vodstvo tovarne niti domača javnost. Vendar se časi spreminjajo, ekipa razvojnikov, ki stoji za strojem MT-07, je namreč stara med 25 in 30 let, vodstvo družbe pa je očitno tudi dovolj prodorno, da so se odločili podpreti idejo o svežem pozicioniranju znamke. Bull, tako motoristični prijatelji z zahoda kličejo Jokomizo, pove, da sta MT-07 in The Dark Side of Japan pravzaprav odgovor Yamahe na globoko ukoreninjeni stereotip Evropejcev o Japoncih, ki da vse dneve samo delajo, malo spijo in predvsem ne najdejo časa zase, za zabavo in drobne trenutke v dnevu, ki potešijo dušo in otroka v odraslem.

Že na daleč se vidi, da pri 
MT-07 niso sklepali poceni kompromisov. To ni motocikel, ki bi kakorkoli kazal, da je izdelek za »recesijske« čase. Na mestih, kjer tekmeci pod lepo oblikovano, a poceni plastiko skrivajo tehnično preproste in produkcijsko cenene kose, se MT-07 razgali. Kaže natančno izdelano in lepo oblikovano zadnje vzmetenje monocross, provocira z nadpovprečno veliko zadnjo pnevmatiko (180/55), blešči se brezhibno oblikovan izpušni sistem, merilniki, postavljeni netipično pred krmilo, so oblikovani v zanimivem slogu manga in še bi lahko naštevali.

Pogled na to yamaho lastnika nikakor ne prikrajša za užitek občutka, da ima v lasti kos sodobnega inženiringa, in ne najugodnejši kompromis med ceno in ponujenim. Razmeroma kratka medosna razdalja (1400 mm) in postavitev agregata nizko in naprej jasno nakazujeta vozno DNK-predispozicijo MT. Vodoravno postavljen blažilnik je vgrajen neposredno pod blok agregata, v katerega je vzmet tudi vpeta.

Pri hiši imajo sicer še XJ6 (57 kW pri 10.000 vrt./min), ki bi ga lahko privili tudi v MT-07, a je, kot pravijo pri Yamahi, XJ6 občutno preveč ukročen ter s premalo pristnim občutkom navora v srednjem in višjem območju vrtljajev. MT-07 ima povsem nov 689 ccm velik, tekočinsko hlajen vrstni dvovaljnik, ki z neenakomernim razporedom vžiga hkrati daje občutek V-konstrukcije in ima prepričljivo zalogo moči v nizkih in sred­njih motornih vrtljajih: povedano drugače, 55 kW pri 9000 vrt./min in 68 Nm pri 6500 vrt./min (XJ6 zmore 60 Nm pri 8000 vrt.min). Naravna postavitev telesa, ki je seveda manj dirkaška kot pri 
MT-09, ugodna oddaljenost sedeža od tal (805 mm) ter majhna masa (samo okvir je za 6 kg lažji kot pri XJ6, s 182 kg skupne mase pa močno potolče tudi najbolj neposredna tekmeca ER6 in NC 750) so seveda prepričljivi podatki, a prava stvar še pride.

Že po prvih prevoženih kilometrih naštete tehnikalije zaživijo povsem svoje življenje in vprašanje, ki se nemudoma pojavi, je, kako močan vasabi je kuhar v menzi tovarne Ivata na Japonskem, kjer MT-07 nastaja, namešal mladim inženirjem na dan, ko so zlagali skupaj tehnično konfiguracijo agregata. Zvok je zrel in glede na prostornino presenetljivo bogat, odziv na ročici za plin je zelo neposreden, občutek moči pa prepričljiv. Kmalu po 2000 vrtljajih MT-07 resno brcne, v tretji prestavi pa močno, zvezno in dolgo vleče. Manjša medosna razdalja in široka zadnja pnevmatika sicer ne gresta najbolj skupaj, ampak MT-07 je rojen za zaprte ovinke in ostro zavijanje. Skupaj z močnim navorom v spodnjem območju vrtljajev in blažilnikom, ki hitro počepne, pa gre za šalo tudi na zadnje kolo.

MT-07 je igrača. Resna igrača! Za 5555 evrov ali 6155 evrov za različico z ABS. To poletje bo še zelo zabavno, močna otoplitev pa pride v naše kraje že prihodnji teden, ko bodo prve MT-07 v Sloveniji.