Za tiste, ki jim je golf postal prevelik

Prvi kilometri - Novi polo ob novih varčnejših motorjih ponuja marsikaj, kar ima tudi večji brat.

Objavljeno
30. april 2014 13.57
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Da je golfov manjši brat tudi uspešen, ne nazadnje pričajo številke o prodaji – od leta 1975, ko se je pojavil, takrat še kot dvojček audija 50, so jih izdelali skoraj 14 milijonov. A če se pomladi golf, mu mora slediti tudi manjši polo.

Spremembe na karoseriji so sicer minimalne – ohranjajo torej silhueto, ki jo je leta 2009 zasnoval Walter Maria de Silva –, zato pa so večinoma povsem novi motorji in številni varnostni in komunikacijsko-zabavni dodatki. Ob skoraj nespremenjenih zunanjih merah, pridobil je le dva milimetra v dolžino, tako da ostaja krajši od štirih metrov, ima zdaj polo predvsem nove prednje luči in drugačno odprtino za dovajanje svežega zraka k motorju, spremenjene so tudi zadnje luči in na obeh koncih odbijači, tako da so poteze vozila nekoliko ostrejše; to so poudarili še z nekaterimi kromanimi dodatki.

Potrudili so se tudi v potniški kabini in uporabili kakovostnejše materiale, izboljšali pa so tudi ergonomijo. Armaturna plošča z inštrumenti ostaja izrazito volkswagnovska, prečiščena in pregledna. Večina podpornih, se pravi informacijsko-zabavnih sistemov pa je povezanih z osrednjim petpalčnim zaslonom na dotik. Tako je polo prvi volkswagen, ki ima radio-navigacijski sistem druge generacije. To med drugim pomeni, da je upravljanje navigacijskega sistema kar se da poenostavljeno, saj je za začetek dovolj že en sam podatek o želenem cilju. Polo seveda zna komunicirati tudi z vsemi današnjimi elektronskimi pripomočki, na osrednji zaslon med drugim lahko prenesete aplikacije s pametnega telefona.

Ne smemo pozabiti omeniti vsaj še nekaj novosti oziroma varnostnih sistemov, ki jih doslej nismo bili vajeni v razredu majhnih kompaktnih vozil. Opcijsko lahko dobite pola z elektronsko nastavljivim vzmetenjem, pri katerem lahko izbirate med udobjem ali športno čvrstostjo in natančnostjo pri vožnji čez ovinke. Novost so tudi doplačljive glavne luči s svetečimi diodami, ki kot pravijo Volkswagnovi inženirji, svetijo še bolje kot ksenonske. Med varnostnimi sistemi, ki smo jih bili doslej vajeni predvsem pri velikih, omenimo samodejno zavoro za preprečevanje sekundarnega naleta, kar je odslej v polu standardni pripomoček; dragocene točke mu bo prinesel tudi pri vedno bolj zahtevnem preizkusnem trku za Euro NCAP. Opcijsko pa med drugim lahko dobite še pametni oziroma prilagodljivi tempomat, sistem za zaviranje v sili, kamero za vzvratno vožnjo. Zdaj že običajnih dodatkov, kot sta ABS in ESC, niti ni treba omenjati.

Novi polo je dobil tudi vrsto novih motorjev. Če upoštevamo vse različice, lahko izbirate med šestimi bencinci in dvema dizloma. Dejansko pa gre za litrski bencinski trivaljnik s 44 kW (60 KM) in 55 kW (75 KM) ter 1,2-litrski štirivaljnik TSI s 66 kW (90 KM) in 81 kW (110 KM). Dizla sta zdaj oba 1,4-litrska trivaljnika in sta nadomestila dosedanja 1,2- in 1,6-litrska dizla; šibkejši ima 55 kW (75 KM), močnejši 66 kW (90 KM). Jasno je, da so bencinci precej tišji, saj dizla, vsaj sprva, ne moreta skriti trivaljnega ropota. Jasno pa je tudi, da imata dizla zato ugodno velik navor. Odločale bodo torej prioritete kupcev. Vsekakor začetna skupina motorjev jasno kaže na polovo kar se da varčevalno usmeritev. Če upoštevamo še, da so pri obeh vrstah motorjev na voljo še varčnejše različice bluemotion, ki imajo sistem ustavi–spelji in tudi nekaj aerodinamičnih izboljšav, lahko pričakujemo resnično majhne vrednosti povprečne porabe. Tako tovarna navaja, da so v primerjavi z dosedanjim polom povečali gospodarnost do 21 odstotkov. Napovedujejo, da novi polo TDI bluemotion s 55 kW doseže normno porabo 3,1 litra na 100 km in ima izpust CO2 le 82 g/km. Polo bluemotion z novim bencinskim 1,2-litrskim motorjem TSI s 70 kW, resda ga bodo začeli izdelovati šele jeseni, pa bo imel normno porabo 4,1 l/100 km in izpust CO2 94 g/km.

A brez skrbi, polo ne bo zgolj za »šparanje«. Proti koncu leta bo prišla na trg še različica blueGT, ki bo imela 1,4-litrski TSI in največjo moč 110 kW (150 KM), kar je za deset konjev več kot pri predhodniku; njena posebnost bosta samodejno izklopljiva drugi in tretji valj (active cylinder management – ACT), kar bo pri zmerni vožnji pripomoglo k manjši porabi in izpustom. Pri Volkswagnu pravijo, da združuje oba svetova – varčevalnega in športnega. Vse pa je že tudi pripravljeno za čistega športnika, pola GTI, ki bo imel največjo moč 141 kW (192 KM), kar je tudi za okroglih deset konjev več kot pri prejšnjem GTI.

Poli so serijsko opremljeni s pet- in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Za oba trenutno najmočnejša primerka (bencinski TSI z 81 kW in TDI s 66 kW) je za doplačilo na voljo tudi sedemstopenjski robotizirani ročni menjalnik z dvojno sklopko (DSG), ki se je med prvimi kilometri odlično obnesel in ga seveda priporočam.

Kot smo pri Volkswagnu že navajeni, tudi novega pola izdelujejo v treh ravneh opreme (trendline, comfortline in highline). Pri Porscheju Slovenija so se odločili, da bodo na našem trgu za začetek ponudili tri bencinske različice, torej brez najšibkejše s 44 kW, in zgolj močnejšo dizelsko s 66 kW; vse različice bodo na voljo s štirimi in dvoje vrati. Vstopna cena za bencinskega trivaljnika z opremo trendline je 12.218 evrov, najdražji pa bo TDI s 66 kW highline, za katerega hočejo 17.313 evrov; že takoj na začetku prodaje pa bodo kupci dobili popust od 1500 do 2000 evrov, odvisno od izvedbe. Prve primerke bodo izročili v prvih dneh maja.