Ženeva 2013 (2.): začel je VW

Že včeraj zvečer je nemški Volkswagen predstavil vrsto novosti, danes, prvi novinarski dan, pa je na ogled veliko novega in tudi zanimivega

Objavljeno
05. marec 2013 09.49
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Ženevski avtomobilski salon se danes začenja s prvim novinarskim dnevom, vendar so se nekatere avtomobilske tovarne, med njimi tudi nemški Volkswagen (VW), ki velja za največjo evropsko avtomobilsko korporacijo, predstavile že včeraj zvečer. Hkrati objavljamo še fotografije nekaterih drugih avtomobilov, s katerim se začenja torej prvi novinarski dan avtomobilske Ženeve 2013.

 VW združuje široko paleto zelo raznolikih avtomobilskih imen oziroma tovarn, ki imajo v svojem programu prav tako zelo različne avtomobile, zato je bila tudi ponedeljkova večerna predstava zelo raznolika.

Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Bentley, Giugiro kot znamenita oblikovalska hiša, pa seveda še bolj znameniti Porsche, ki je od lanskega leta v popolni lasti VW, so imeli kaj pokazati. Za povrh so novemu vw golfu oziroma golfu sedme generacije prisodili lovoriko evropskega avtomobila leta 2013 (kar je, to le mimogrede, ponovitev naslova, ki ga je avto dobil v Sloveniji). Kaj je pokazal koncern VW?

Že tolikokrat omenjeni golf je dobil še karavansko izvedenko z oznako variant in ogromnim prtljažnikom, ki v osnovni postavitvi ponuja več kot 600 litrov volumna. Seat leon, ki v petvratni izvedbi prav te dni začenja pot po slovenskem trgu, je dobil še trivratno izvedenko SC. Seveda je bil na ogled tudi vw XL1, Volkswagnov skromnež pri porabi goriva, ki pa je seveda ta hip še študija.

Audi je pripeljal  audija A3 sportback e-tron, kar je oznaka za priključni hibrid v kombinaciji 1,4-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja, kar skupaj prinese 150 kW/204 KM. Tovarna pravi, da zmore zgolj na elektriko največ 130 km/h, doseg pa naj bi bil 50 kilometrov.

Lamborghini, ki je v varstvu Audija, je pokazala venena, ki bo menda veljal za najbolj razburljivi lamborghini doslej-verjetno bo držalo, saj dvanajstvaljnik zmore kar 752 KM. S tem bodo počastili polstoletni obstoj tovarne, ki pravi, da je naredila tri vozila in jih že prodala- vsakega za več kot tri milijone evrov!

Seveda ni zaostajal Porsche s svojim dirkalnikom 911 GT3, s katerim je tovarna počastila tudi petdesetletnico tega vozila; v opisani varianti bo imel 3,8-litrski šestvaljni bokser 468 KM , kar je 39 KM več kot prejšnja varianta. Zmogljivosti? Do 100 km/h naj bi pospešil v 3,5 sekunde, končna hitrost bo presegla 300 km/h.

Nekdaj britanski Bentley je tudi v nemškem lastniškem naročju, na ogled pa so postavili nekoliko spremenjeni hitrejši in močnejši continental flying spur, ki ga bodo začeli prodajati sredi poletja. Šestlitrski turbodvanajstvaljnik sedaj ponuja 616 KM in ima 580 Nm navora, dodajajo pa, da je izpust C02 vendarle za 13 odstotkov manjši kot prej...

Slovita oblikovalska hiša Giugirao ne drži križem rok, kajti videti je bilo študijo parcour tako v kupejevski kot roadsterski varianti; podvozje in še nekatere druge malenkosti so si sposodili pri hišnem Lamborghiniju. Parcour je 453 centimetrov  dolgi mešanec s sredinsko nameščenim desetvaljnikom s 542 KM in štirikolesnim pogonom.

Citroën je pod ženevske salonske luči pripeljal C3 v hibridni izvedbi. Ford je pokazal še povsem svežo kugo tudi v izvedbo ecosport in kombijevskega tournea connect.

Veliko pozornosti utegne zbujati kitajski qoros 3 v limuzinski varianti-avto je bil pred časom tudi izpod peres nemških avtomobilskih novinarjev deležen kar presenetljivih pohval!

Francoski Renault se je dičil s capturjem, športnim terencem, dolgim 412 centimetrov, ki naj bi se na trge pripeljal poleti,in scenicom v izvedbi X mode, kar bo nekakšna terenska verzija enoprostorca. Švicarski Rinspeed skoraj vedno pripelje kaj zanimivega in nenevadanega-njegov micromax je ta hip še študija in utegne se zgoditi, da bo to tudi ostala...

Italijanska tovarna Alfa Romeo je pokazala dvosedežni 4C kupe, ki predstavlja prvi avto v napovedani ofenzivi te italijanske avtombilske hiše v lasti Fiata. 4C, ki ima sredinsko nameščen motor in pogon na zadnji kolesi, se je tako pod ženevske luči vrnil po dveh letih-tedaj je bil predstavljen še kot študija. Po sedanjih napovedih, ki pa niso zanesljive, naj bi alfa romeo 4C začeli prodajati pred koncem leta.

Chevrolet corvette praznuje prav tako pomemben jubilej, v Ženevi je bila na ogled postavljena najmočnejša izvedenka z oznako stingray convertible. Avto bo poganjal 6,2-litrski bencinski osemvaljnik V zasnove z močjo 450 KM, kar naj bi zadostovalo za pospešk približno štiri sekunde do 100 km/h. V tej izvedbi bo verjetno na voljo prihodnje leto.

Romunska Dacia, ki je pri Renaultu, je pokazala novi logan v MCV izvedbi. Dolg je skoraj 450 centimetrov, v prtljažniku pa ponuja 573 litrov volumna, kar je zelo razkošno. Japonska Honda je ponudila ne ogled civica v karavanski oziroma estate izvedbi, ki pa je za sedaj še študija; končno verzijo naj bi pokazali jesnei v Frankfurtu.

Južnokorejska Kia je letošnjo predstavo v Ženevi izkorstila za predstavitev celega šopka novosti, med njimi tudi ceed sta oznako GT dobila tako kupejevski proceed kot siceršnji ceed. Nissan, ki je sestavni del korporacije z Renaultom, je (končno) pokazal novega nota, manjšega enoprostorca. Dejstvo je, da bo novi note zapeljal v velike gume, kajti prejšnja izvedenka je bila tržno zelo uspešna. Avto bo nastajal b vritanskem Sunderlandu, spomladi ali tja proti poletju bo na voljo tako s trivaljnim bencinskim kot štirivaljnim dizelskim motorjem, menjalnik bo ročni 5-stopenjski ali pa samodejni CVT.

BMW na tako pomembni razstavi avtomoblov ne more in ne sme manjkati. V Ženevo so ob vsem drugem pripeljali povsem  novo izvedenko serije 3 v izvedbi GT. Avto je daljši (482 centimetrov), višji in širši od touringa serije 3, na voljo bo s petimi različnimi motorji.

Sloviti McLaren je tudi imel kaj pokazati-P1 je hibrid (bencinski in električni motor, skupaj 903 KM), ki pa bo ponujal, kot je bilo rečeno, zmogljivosti dirkalnikov v F1 na običajni cesti. Ponujati ga bodo začeli že ta mesec, v prve avtomobile pa bodo kupci sedli konec leta.

Opel cascade je novi štirisedežni kabriolet nemške avtombilske hiše, kar pomeni, da bodo precej popestrili ponudbo, gotovo pa tudi še vedno sveži merecedes A v dirkjaški izvedbi 45 AMG.