Zgoraj brez za vse okuse

Vožnja s kabrioletom je najbolj prijetna pri zmernih temperaturah in hitrosti.

Objavljeno
17. avgust 2013 18.26
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Avtomobili, ki jim je mogoče zložiti streho – kabrioleti, roadsterji in še katere podobne različice »zgoraj brez« –, niso najbolj pomembni avtomobili tega sveta, vendar imajo svoje častilce. Izbira ni tolikšna kot pri običajnih modelih, a spet ne tako zelo majhna, že od nekdaj jih največ ponujajo prestižne znamke.

Avtomobile z odprto streho je najbolj prijetno uporabljati ob zmernih temperaturah, vsekakor ne takšnih, kot smo jih doživljali v preteklih tednih, ko se je bilo edino pametno voziti z dvignjeno streho in vključeno klimatsko napravo. Zaradi vrtinčenja zraka pri odprti strehi, ki ga proizvajalci sicer omejujejo z vetrnimi mrežami, je tudi bolje, da ne pretiravamo s hitrostjo, je pa seveda vse odvisno od starosti, zdravja, načina razmišljanja voznika in sopotnikov. Če nič drugega, si je na glavo pametno povezniti čepico, vsaj ko je sonce visoko na nebu in se peljemo nekaj hitreje. Velja omeniti, da pri teh avtomobilih pogosto, a ne pri vseh enako, trpi prostornina prtljažnika, saj se streha pač mora nekam pospraviti.

Novejši, bolj šik

Avtomobilov, ki se jim tako ali drugače odpre streha, se je v boljših časih pri nas prodalo kakšnih dvesto na leto, odkar nas stiska kriza, seveda veliko manj. Med izdelki, ki so cenovno bolj dostopni, je treba omeniti najmanjšega, 3,5 metra dolgega dvosedežnega smarta fortwo cabrio, ki stane približno 14 tisoč evrov. Novejši, bolj šik, tudi za kakega tisočaka dražji, je fiat 500 C, ki ima še drugo klop z nekaj malega prostora in dober način zlaganja strehe, ki se odpre samo do zadnjih karoserijskih stebričkov ali pa se zloži z zadnjo šipo vred. Dokaj močan je bil na tem delu trga vselej PSA Peugeot Citroën. Njegova največja uspešnica je bil nekoč mali peugeot 206 CC, francoski koncern pa zdaj poskuša prodreti z znamko Citroën: njihov sveži adut je citroën DS3 cabrio, pri katerem se platnena streha kot harmonika zloži na zadnjo šipo. Francoski tekmec vozi v primerljivem cenovnem razredu kot fiat 500 C, nekaj dražja sta mini cabrio in mini roadster. Vsaj omeniti moramo renaulta wind – avtomobil iz novomeškega Revoza, ki pri nas ni več v ponudbi, saj po njem kljub nekaterim domiselnim rešitvam ni bilo povpraševanja.

Vrnitev na prizorišče

Francozi imajo svoje adute tudi v razredu više, pri avtomobilih, ki jim statistika pravi nižji srednji razred. Peugeotov predstavnik je peugeot 308 CC, Renaultov pa renault megane CC. Po uradnih cenah od 28 in 26 tisoč evrov naprej. Oba že po imenu sodita med kupe-kabriolete, ki imajo zložljivo kovinsko strešno konstrukcijo. Po približno desetletju premora se je pred dvema letoma na prizorišče vrnil volkswagen golf cabriolet, pripravljen je še na osnovi golfa šeste generacije; drugače kot volkswagen eos, ki so ga že umaknili iz ponudbe, ima platneno streho. Omenimo, da je bil VW golf cabrio – zanj je treba odšteti vsaj 21 tisoč evrov – v letu 2012 najbolje prodajani avtomobil z zložljivo streho v Evropi, imel je dobrih 25 tisoč kupcev. Videli bomo, koliko se mu bo približal podobno urejeni, a bolj retro oblikovani volkswagen beetle cabrio, ki stane najmanj 26 tisočakov. To so vse avtomobili, ki imajo tudi drugo klop, kjer pa je prostornost odvisna predvsem od uvidevnosti voznika in sopotnika spredaj. Najnovejši tekmec v tem velikostnem in cenovnem razredu je opel cascada. Tudi ta ima platneno zložljivo streho, znamka pa se z njim želi približati premijski ponudbi.

Če nadaljujemo po cenovni lest­vici navzgor, najdemo nekje pri 30 evrskih tisočakih slovito ime mazda MX-5. Je manjša od prej omenjenih, gre za dvosedežni roadster z zložljivo platneno ali trdno streho. Ta kultni avto s posodobitvami izdelujejo že več desetletij. V prihodnjih letih bo dobil naslednika, ki bo nastal skupaj z bodočo alfo romeo spider; dosedanjega spiderja ni več v ponudbi, a kak­šnega še vedno srečate tudi pri nas. Na cestah je mogoče videti še marsikateri model, ki ga ni več v prodaji, pa naj bo zaradi ukinjene znamke, recimo saab 9-3 cabrio, ali ukinjenega modela, kot sta volvo C70 in honda S2000. Zanimivo je, da imajo japonski proizvajalci na splošno malo takšnih avtomobilov, ena od izjem je nissan 370Z v roadsterski izvedbi, ki pa je že čistokrvni športnik in je tudi cenovno visoko postavljen.

S tradicijo

Največ avtomobilov z zložljivo streho seveda ponujajo premijski pro­izvajalci. Pri Mercedes-Benzu, ki ima na tem delu trga častitljivo tradicijo, je cenovno še najbolj dosegljiv najmanjši razred SLK, dvosedežnik z zložljivo kovinsko streho, ki ga cenijo na vsaj 43 tisoč evrov; veliko bolj vznemirljiv in več kot dvakrat dražji je SL, veliki roadster; med drugim se ponaša z usnjem na sedežih, ki odbija sončne žarke, opremljen pa je z zelo zmogljivimi motorji. Tudi pri bavarskem BMW najdemo plejado avtomobilov, ki jim je mogoče zložiti streho. Najprej je tu BMW serije 1 cabrio 2+2; serija 3 cabrio ima edina pri tej znamki trdno zložljivo streho in štiri sedeže; potem sta tu še bolj športni dvosedežnik roadster Z4 ter najbolj prestižna večja serija 6 cabrio. Tudi audiji so lahko zgoraj brez, kolikor toliko cenovno dostop­na sta audi A5 cabriolet in TT roadster, katerih se cene začenjajo nekaj pod 40 tisočaki. Z zložljivo streho pa navdušuje še kak zelo ali superdrag avtomobil, kot so novi jaguar F-type, porscheja boxster in 911 cabriolet, maserati grancabrio, ferrari 458 spider in california, audi R8 spyder, mercedes-benz SLS ...