Na internetu so vsi vitkejši in z boljšo službo

Moški in ženske se med iskanjem partnerja radi prikažejo boljši, kot so v resnici.

Objavljeno
17. november 2011 18.57
Posodobljeno
17. november 2011 20.00
S. I., Panorama
S. I., Panorama

Ženske pri iskanju partnerja po spletu najraje lažejo o svojem videzu, medtem ko moški »nakladajo« o svoji odlični službi. Kakor ugotavlja raziskava spletne skupnosti za zmenkarije BeautifulPeople.com, znajo biti moški pri tem hujši od žensk, vsi pa si radi nadenejo nekaj centimetrov več ter nekaj let in kilogramov manj. Več kot štiri desetine moških, ki iščejo partnerja po spletu, je priznalo, da se pohvalijo s precej višjo plačo, kot jo v resnici imajo, da bi svojo službo prikazali bolj zanimivo, kakor je v resnici. Med ženskami jih to počne tretjina. Med prvimi desetimi najpogostejšimi moškimi lažmi so še druženje z znanimi osebnostmi, delo v filmski industriji in izmišljeni osebni asistenti.

Spletni zmenkarski servis BeautifulPeople.com je anketo izvedel na tisoč odraslih udeležencih in udeleženkah internetnih zmenkarij. Rezultati so pokazali, da se ženske strašno rade zlažejo o velikosti košaric modrčka, razlagajo, da delajo v zabavni industriji, in se pohvalijo, da prijateljujejo s kakšno znano osebnostjo, da bi se predstavile kot privlačnejše.

Raziskovalci pravijo, da rezultati raziskave kažejo, da so ljudje večni optimisti, kadar gre za spletno zmenkarjenje. Čeprav se jih večina zaveda, da tudi drugi lažejo, podatkom o morebitnem partnerju še kako radi verjamejo. Greg Hodge, izvršni direktor BeautifulPeople.com, spletnega servisa, namenjenega izključno ljudem prijetnega videza, po pisanju britanskega časnika Telegraph pravi, da je industrija spletnega zmenkarjenja pravo minsko polje, kadar gre za napihnjeno predstavljanje samega sebe.

»Dogovorite se za zmenek z mlado lepo damo vitke postave, ko pa jo dejansko srečate, je videti kot svoja starejša debelejša sestra. Zaupanje izgine že na prvem – in zadnjem – zmenku.« Moški se najpogosteje zlažejo, da delajo v zdravstvu, finančnem sektorju in filmski industriji, ženske pa se najraje predstavijo v fantazijskih vlogah v zabavni industriji, trženju in financah.

Razlike obstajajo tudi med posameznimi državami: več kot 53 odstotkov Američanov laže o svojem videzu, medtem ko je Britancev takšnih le 44 odstotkov. »Ameriška družba je tako obremenjena z videzom in postavo, da se jim zdi tovrstno prirejanje resnice nekaj povsem naravnega,« je prepričan Hodge. »Presenetljivo pa je, da so britanski spletni zmenkarji bolj odkriti, pa čeprav imajo več razlogov za laž, glede na to, da Britanci spadajo med najmanj privlačne Zemljane.«

A na obeh straneh Atlantika z leti ljudje postajajo bolj zadovoljni s samimi seboj: starejši kot so, manjkrat se zlažejo o svoji starosti in plači. »Ljudje morajo vedeti, kaj dobivajo. Nihče noče doživeti razočaranja, kakršnega lahko, če se pretvarja, da je kot Megan Fox, v resnici pa je videti kakor gospa Doubtfire (Robin Williams v filmu Očka v krilu),« pravi Greg Hodge. »Naše nove člane izbirajo preostali člani skupnosti, poleg tega pa smo edina zmenkarska spletna stran, ki ima aplikacijo za preverjanje resničnega videza svojih članov na predstavitvenih fotografijah. To okrepi občutek varnost in izboljša izkušnjo spoznavanja nekoga novega. Upam si trditi, da noben drug spletni servis nima članov, ki bi se predstavljali tako resnično kakor naši.«