»Ni veliko ljudi, ki bi bili sposobni voditi Tarčo in Epilog«

Podobno kot Suzana Lovec (Pop TV) in Špela Šipek (TVS) soočata svoje goste, smo v Vikendu soočili nekdanji sodelavki.

Objavljeno
03. april 2014 20.07
Posodobljeno
04. april 2014 12.00
Novinarka na RTV Slovenija. Ljubljana 31. marec 2014.
Teja Roglič, Vikend
Teja Roglič, Vikend

»Si lahko misliš, da niso vedeli, ali bova privolili v skupni intervju, ker zdaj delava v različnih hišah?« Suzana v smehu vpraša Špelo. »Ah, ne, to je super priložnost, da skupaj popijeva kavo, zdaj se namreč skoraj nikoli ne vidiva,« odgovori Špela. In res med njima ni čutiti nobene napetosti, čeprav sta nekdanji kolegici s Pop TV, kjer je bila Špela dolga leta urednica informativnega programa, zdaj tekmici za gledalce četrtkovega večernega termina. Špela jih poskuša prepričati kot urednica Tarče na TVS, Suzana pa kot urednica Epiloga na Pop TV.

Vama torej res ni nenavadno, da sta nekdaj sodelovali, zdaj pa tekmujeta?

Suzana
: Konkurenca je vedno dobra.

Špela: Tarči urednikujem tri mesece, gledanost je dobra, ljudje si želijo domače informativne produkcije, to je kar klicalo po tem, da še kdo naredi oddajo.

Suzana: Veseli smo, da je Pop TV vrnil informativno oddajo v ta termin. Že prvi dve oddaji sta dosegli odlične rezultate gledanosti, bili sta absolutni zmagovalki termina.

Oddaja Epilog ni pogovorna oddaja z eno temo, voditeljem in gosti, nekateri daljši prispevki celo malce spomnijo na Preverjeno. Ste oddajo naredili drugačno tudi zato, da ne bi bila podobna Tarči?

Suzana
: V tujini je veliko magazinskih oddaj. Na Pop TV je nekoč že bila oddaja, kot je Tarča, zato smo presodili, da je to izpeto in da potrebujemo nekaj novega. Trudimo se, da bi v oddajah dali gledalcem raziskovalne zgodbe, ekskluzivne informacije, dobra soočenja, na koncu pa še kakšno zanimivost, duh časa.

Špela, Tarčo ste prevzeli sredi sezone ...

Špela
: Oddajo težko spreminjam sredi sezone, na javni televiziji se spremembe ne dogajajo tako hitro. Zato bom to sezono speljala do konca, za drugo sezono pa se bomo pogovarjali o novih studijskih, scenskih in dramaturških prijemih.

Ste lahko malce bolj konkretni?

Špela
: Ne, ker še nimam voditelja. Voditelj je partner, s katerim skupaj razdelaš koncept.

Trenutna rešitev s štirimi voditelji pa se vam ne zdi dobra?

Špela
: Zahvaljujem se jim, da so pripravljeni to peljati do konca leta, a za identiteto oddaje je nujno, da ima stalnega voditelja.

Bo novi voditelj eden od teh štirih?

Špela
: Pogovori še potekajo, a voditelji, ki delajo Odmeve, se tam počutijo dobro, imajo svojo blagovno znamko, zato iščemo novega voditelja.

Oddajo z imenom Tarča je prej uspešno ustvarjala Lidija Hren, zato smo ob prenovi oddaje mnogi pomislili, da bi bilo najbolje, če bi preprosto njej dali večjo ekipo in več sredstev. Razmišljate tudi o njeni vrnitvi v oddajo?

Špela
: Kolikor vem, je Lidija želela delati intervjuje, kakršne dela zdaj. Malce nesrečno je, ker ima oddaja, ki sem jo prevzela, ime Tarča, ki je sinonim za Lidijo Hren in njene mesečne oddaje, po drugi strani pa je prevzela obliko Pogledov Slovenije. Gre za hibrid, ki pa je našel svojo identiteto v okviru možnega.

Pop TV je k vodenju Epiloga snubil Slavka Bobovnika, zdaj oddajo vodi Maja Sodja. Kdaj pomislite, kakšna bi bila oddaja, če bi jo vodil Slavko?

Suzana
: S Slavkom bi se izjemno dobro razumela in tudi z Majo se izjemno dobro razumeva, je odlična voditeljica. Vsekakor smo zmagali.

Zdi se, da je v informativnem programu veliko manj odmevnih prestopov kot pred leti. Ali to pomeni, da so novinarji in voditelji zadovoljni tam, kjer so, ali televizijske hiše nimajo več denarja za velike ponudbe?

Špela
: Dogajanje na trgu je nepredvidljivo, pozitivne in negativne plati dela v posamezni hiši so zdaj še bolj poudarjene. Ni več medijske hiše, ki bi bila glede delovnega okolja in razmer dela brezpogojno zaželena kot delodajalec. Seveda so se v zadnjih petih letih spremenile tudi finančne razmere.

Suzana: Več prestopov je bilo, ko je Pop TV začel oddajati, voditelji in novinarji so morali od nekod priti. Zdaj Pop TV ustvarja svoje voditelje, ki so blagovne znamke. Maja Sodja je tipičen primer: kalila se je pri nas kot novinarka, nato kot voditeljica, zdaj ima svojo oddajo.

Špela: Treba je tudi pošteno povedati, da na našem trgu ni veliko ljudi, ki bi bili sposobni voditi oddaji, kot sta Tarča in Epilog. Za to potrebuješ res izjemen spekter znanja, samozavest, izkušnje in delavnost.

Prej je četrtkovim večerom mnogo let kraljeval Uroš Slak in zdi se, da vaši oddaji v nasprotju s Trenji in Pogledi Slovenije za cilj nimata konflikta med udeleženci?

Suzana
: Naš cilj res ni konflikt. Želimo narediti čim več ekskluzivnih zgodb, ki so tudi vizualno dobro narejene, predvsem pa hočemo dati odgovore. Nočemo se pogovarjati na splošno, ampak si postavimo eno vprašanje in temu pridemo do konca. V prvi oddaji smo pri zgodbi o SCT prišli tako daleč kot novinarji sploh lahko, zdaj so na vrsti organi pregona. Lahko napovem še več takšnih ekskluzivnih zgodb.

Špela: Tudi v Tarči nočemo le debatirati, na koncu oddaje poskušamo poiskati rešitev in to vnaprej povemo tudi gostom.

Špela, kako se po mnogih letih dela na Pop TV zdaj počutite na TVS?

Špela
: Prej sem se veliko ukvarjala z usklajevanjem redakcije s 60 ljudmi, zdaj pa se več ukvarjam z vsebino oddaje. Več sem na terenu, vrnila sem se k pravemu novinarskemu delu in v tem zelo uživam. Sicer pa je delo podobno, morda na nacionalni televiziji potrebuješ nekaj več časa, da kaj premakneš. Je pa ta hiša veliko bolj urejena, kot sem pričakovala.

Kmalu boste dobili novega generalnega direktorja ...

Špela
: Zato zdaj vsi čakamo, tudi jaz čakam, s kom se bom lahko pogovarjala o novem konceptu oddaje. Sicer se pogovarjam z zdajšnjim vodstvom, a nov generalni direktor bi lahko prinesel tudi novo vizijo.

Koga bi vi želeli videti na tem stolčku?

Špela
: Če mislite, da bom o tem javno govorila ... (smeh) Malo preveč sveža sem še v tej hiši, da bi lahko govorila o svojih favoritih.

Suzana, so vas kdaj snubili na TVS? Ali pa na Planet TV?

Špela
: Jaz sem Suzano vabila, da pride v Tarčo (smeh obeh). Tik preden smo se začeli pogovarjati, pa ona dobi oddajo na Pop TV (smeh).

Suzana: Vsaka hiša ima svoje prednosti in slabosti, prednost Pop TV je, da nikoli nihče ne reče: tega se ne da narediti. To velja za vse, montažerje, snemalce, grafike ...

Pogrešate delo pred kamerami?

Suzana
: Z veseljem urednikujem, to je velik izziv, so pa situacije, ko bi kar vzela kamero, šla na teren, spraševala (smeh). A imam še čas, gotovo bom kdaj še pred kamerami.

Na Pop TV so pred kratkim odpustili kar veliko ljudi. Suzana, menite da je informativni program lahko enako kakovosten ali bodo ljudje počasi opazili razlike?

Suzana
: Ne občuti se, pravzaprav na Pop TV še nikoli ni bilo toliko domače produkcije kot zdaj, trend je pozitiven in veselimo se novih stvari.

Je politika še vedno tema, ki gledalce najbolj pritegne?

Suzana
: Sploh ne. Je pa politika vse in nič, skoraj vse zgodbe se dotikajo tudi politike.

Špela: Naš namen je govoriti o temah, ki so pomembne za življenja ljudi. A če se zgodi nekaj velikega v politiki, pač delamo to.

Je bila bolj gledana Tarča o Jankovićevih grehih ali uspehih športnikov?

Špela
: Oddaja o Jankovićevih grehih je bila doslej najbolj gledana (smeh). Zanimivo pa je, da je bila zelo gledana tudi oddaja o uspehih športnikov, predvsem smo dobili veliko dobrih odzivov.