MTB namig za konec tedna: Kofce

V prijetno zavetje pred poletno vročino- po južnih pobočjih Košute do planin Kofce (1488 m), Šija in Pungrat.

Objavljeno
06. avgust 2012 23.41
Š. P., Delo.si

Planine so ob lepih vikendih množično obiskane, prav zagotovo pa vam bodo pljuča na tej višini hvaležna, saj boste zadihali precej lažje kot v vroči dolini. V pogorju Košute v Karavankah na Kofcah stojita planinska koča in planšarija, kjer  je na voljo jedača in pijača, primerna planini, na kateri se pasejo krave. Če pa ste ljubitelj sirovih ali borovničevih štrukljev, vas torej na vrhu čaka pravi motiv!

Opis poti

Po asfaltni cesti se lahko z avtom pripeljemo do našega izhodišča - do Jelendola v Dolžanovi soteski, kjer se na križišču cest, kjer je spomenik in Putrhova graščina, lahko odločimo za vzpon na Kofce po lažji (naravnost) ali težji varianti (zavijemo levo).

Podali se bomo po strmejši poti, zato bomo zavili na levo mimo hiš, asfalt bo tu kmalu po nekaj metrih prešel v makadam. Po nekajkilometrskem pedaliranju navzgor nas bo tabla proti Kofcam usmerila na levo, naravnost pa se po cesti lahko podate direktno do planine Pungrat.

Ko se pot nekoliko zravna in nas pelje mimo odcepa do Kali, se za ovinkom usmerimo na desno po vlaki navzgor. Pot se skorajda postavi pokonci, zato boste po vsej verjetnosti morali sestopiti s kolesa za približno 20 minut, ko boste prišli do pašnikov in zagledali naš cilj - Dom na Kofcah. Ob sladkanju z okusnimi sirovimi ali borovničevimi štruklji boste opazovali čudovite razglede na Grintovec, Kočno, Storžič, gozdove Kriške gore in na Ljubljansko kotlino.

Poti še zdaleč nismo zaključili, saj se bomo od koče podali naprej čez pašnike in slabo makadamsko pot proti planinama Šija in Pungrat. Imeli boste občutek, da se vozite po napačni cesti, saj je ta izredno kamnita, prehod mimo planine Šija pa je tudi nekoliko skrit. Od tod nas čakata še dva vzpona, potem pa se bo pot odprla in po  daljšem položnem spustu se bomo pripeljali do planine Pungart.

Sledi približno 12 kilometrov položenega spusta do vasi Medvodje, kjer bomo za ogled Stegovniškega slapa zavili na levo. Ob poti nas bodo pričakali številni tolmuni, kaskade in manjši drsni slapovi. Po urejeni gozdni cesti vozimo ob potoku Stegovnik in po približno 5 min pridemo do slapa, ki je visok od 9- 2 metrov in širok več metrov.

Po ogledu se podamo nazaj proti našemu izhodišču Jelendolu in tako zaključimo krožno turo po planinah pod grebenom Košute.

Pot na Kofce lahko začrtate tudi v obratni smeri, v tem primeru pa boste spopihali nekoliko manj. Srečno do naslednjič!