MTB namig za konec tedna: Ratitovec - Soriška planina - Vrh Bače

Pod južnimi pobočji Ratitovca mimo Soriške planine na sedlo Vrha Bače, od tod pa slikovit spust po mulatjeri do Podbrda.

Objavljeno
09. avgust 2012 00.24
Š. P., Delo.si

Prav ta slikovit spust mi že nekaj časa ni dal miru, in sicer od prvega letošnjega aprilskega spusta, zato sem ga tokrat želela podaljšati po mulatjeri do Podbrda in ne le do Petrovega Brda, kot prvič.

Opis poti:

Naše izhodišče so nekdanje fužinarsko-kovaško mesto Železniki v ozki soteski Selščice, kjer z glavne ceste zavijemo v smeri kažipota za Prtovč. Po nekajkilometrskem vzponu nas asfaltirana pot pripelje do križišča za naselje Podlonk in Prtovč, kjer zavijemo na levo v smeri slednjega.

Na Prtovču peljemo mimo cerkve in spomenika, na razcepu pa zavijemo levo in sledimo oznaki za sedlo Povden. Pot je se na začetku nekoliko spusti po makadamu, nadaljuje pa po kolovozu po dolgem in izredno strmem klancu. Tu bomo morali mestoma sestopiti s kolesa, saj je klanec težko prevozen, predvsem čez kamnite hudournike. Konec tedna boste tu srečevali pohodnike, ki bodo romali na Ratitovec, čez teden pa ne boste srečali praktično nikogar. Na takih neobljudenih mestih se mi običajno porajajo vprašanja, kaj bi storila v primeru srečanja z medvedom, a taka razmišljanja me samo vzpodbudijo k še hitrejšemu pedaliranju proti cilju.

Na sedlu Povden, z nadmorsko višino 1264 m, s kolovoza preidemo na široko makadamsko cesto, v desno pohodniki krenejo proti Ratitovcu, naše pedaliranje pa se nadaljuje v zmernem spustu desno po makadamski cesti do vasi Torka. Tu na križišču poti zavijemo desno proti Zabrdu in naprej proti Danjam. Po nekaj kilometrih položnega spusta se pripeljemo do glavne ceste, ki pelje od Zalega Loga prek Soriške planine v Bohinjsko Bistrico.

Do smučišča na Soriški planini nas loči še 5 kilometrov kolesarjenja po razmeroma strmi asfaltni podlagi. Pot nadaljujemo naravnost mimo Litostrojske koče in ogromenga parkirišča, po približno 500 metrih položnega spusta pa zavijemo ostro levo na gozdno pot proti Vrhu Bače. Preden so iz Podbrda v Bohinjsko Bistrico zgradili želeniški predor je čez sedlo Vrha Bače potekal promet med Bohinjem in Primorsko.

Cesta se najprej rahlo spušča, po približno 3 kilometrih rahlega vzpenjanja in krajšega položnega spusta pripelje do majhnega parkirišča, kjer zavijemo levo na kolovoz do lovske koče, odtod pa zopet na levo po vojaški mulatjeri, kjer se na neporaščenem grebenu odpre izjemen razgled na Baško grapo, Porezen in Črno prst.

Vzpnemo se mimo nekdanje vojaške postojanke, od tu naprej je treba premagati nekaj bolj kamnitih predelov in biti izjemno previden, saj so pod nami strmi bregovi na vse strani.

Po mulatjeri čez gozd pridrvimo do lovskega bivaka, nekaj metrov za njim je križišče markiranih poti. Držimo se poti, ki pelje naravnost navzdol proti Petrovemu Brdu. Po nekajkilometrskem kolovozu v strmem spustu prispemo do vasi Petrovo Brdo čez nadvoz. Petrovo Brdo leži na slemenskem prelazu med Selško dolino in Baško grapo, prav tako predstavlja razvodje med porečjema Save in Soče.

V primeru, da želimo naš spust podaljšati, moramo - kmalu po kažipotu za pešpot proti Poreznu, kjer zavijemo ostro desno in ko prispemo do krajše uzravnave med iglavci - kreneti po ožji in bolj zaraščeni mulatjeri, katera nas bo po serpentinah peljala mimo večih ostankov zgradb in bunkerjev iz 1. svetovne vojne. Spust je nezahteven, z izjemo nekaterih mest, poteka pa v mirnem naravnem okolju, zato naj ne bi bilo presenečenje, če se srečamo z gamsom ali celo divjim prašičem. Podbrdo leži v zgornjem delu Baške grape pri bohinjskem železniškem predoru.

Mulatjera nas pripelje do vasi Podbrdo v Baški grapi, od koder nas do vzpona na Petrovo Brdo ločijo še dobri 4 kilometri po asfaltni cesti. Odkolesarimo le še približno 13 km - deloma v rahlem spustu, deloma po ravnem - mimo Zalega Loga in krožno pot zaključimo v Železnikih.