Začel se je drugi del etape preleta Pacifika

Lenarčič od 13. ure po srednjeevropskem času leti proti drugi postaji na preletu Pacifika. Polet teče brez večjih zapletov.

Objavljeno
23. februar 2012 15.09
Tanja Cirman, Delo.si
Tanja Cirman, Delo.si

Zadnji podatki: Matevž Lenarčič je v zraku že sedem ur. Rahlo je spremenil smer leta zaradi vremenske motnje na levi, ki se razteza vse do Francoske Polinezije, kar bo njegov let rahlo podaljšalo. Pristanek je predviden ob 24.uri po srednjeevropskem času. Sicer pa je treba poudariti, da je pristajanje na letališču Totegegie nekaj posebnega. Ozko letališko stezo z obeh strani obdaja morje, o čemer se lahko prepričate na spodnji video animaciji in fotografiji.

Majhen otoček Mangareva v otočju Gambier sredi Pacifika predstavlja drugo točko pristanka na Lenarčičevem zahtevnem preletu Tihega oceana in je od Velikonočnega otoka, ki ga ekstremni pilot dosegel včeraj okoli 2. ure zjutraj, po epskih šestnajstih urah letenja, oddaljen 2595 kilometrov. Našega neustrašnega pilota čaka naslednjih 11 ur neprekinjenega letenja.

Ponovni dvig v zrak je bil predviden še isti dan, a je bil Lenarčič prisiljen ostati na kopnem, saj se je natakanje goriva zavleklo na celih pet ur. Pri tem pa je kvaliteta samega goriva izredno pomembna, a bencin, ki ga dobi na poti ima različne kvalitete. Za Pistrelov Virus SW 914 Turbo je idealen 95 oktanski, na Antarktiki je dobil nekaj več kot 105 oktanskega, a se je na srečo vse dobro izšlo. Eden od glavnih promocij Lenarčičevega poleta okoli sveta je izredno nizka poraba goriva in nizka stopnja onesnaževanja okolja.

Matevža Lenarčiča ob zgodovinskem preletu spremlja mnogo ljudi, ki svoje misli, čestitke, želje, vzpodbude puščajo na forumu spletne strani projekta GreenLight WorldFlight. Še posebno oster in iskren je recimo komentar tega gospoda:

Kapo dol in poklon do poda!!! Res, dosežek brez primere! Vidim pa tukaj polno kritike medijev. Pravzaprav sploh ni tako slabo medijsko pokrito, letalstvo samo že samo po sebi pri nas ni tako medijsko zanimivo. Mediji samo delajo na principu povpraševanja. Roko na srce, razen nas, približno 0,18% ljubiteljev in zanesenjakov, to bolj malo zanima, to pač ni nogomet ... Matevž, želim ti čim več užitka v letenju, hrbtnega vetra in da bi te čim manj rit bolela!

V Melbournu pa ga čaka že pogrnjena miza:

Matevž, Čestitke!!! Senzacionalno!!! Kakšen dosežek!!! Ko prispeš v Melbourne, si seveda vabljen na domačo govejo juho ter druge slovenske dobrote. Sprejemam naročila. Na katerem letališču pristaneš? Naj ti povem, da je bila tvoja mama moja razredničarka v Hohkrautovi šoli ter seveda učiteljica spoznavanja narave ter vneta planinka, ki je tudi mene navdušila za bogastva narave. Včasih je pot dolga, včasih je pot samotna, a na poti nisi nikoli sam. Mi vsi smo v mislih s tabo! Upam, da se vidimo v Melbournu. Mateja in Jože

Lenarčič, ki je poleg pilota tudi fotograf, biolog in alpinist, je med osvajanjem sveta posnel tudi kratki film.