Opazujte meteorski dež

Perzeidi 2013: Meteorski roj bo letos najbolj intenziven nocoj!

09. avgust 2013 17.11
Greece Meteor Shower
I. K., Znanost

Nocoj pričakujemo maksimum meteorskega roja Perzeidov. Kot so zapisali na spletni strani Astronomskega društva Labod, v večernih urah pričakujejo okoli 30, v jutranjih pa tudi več kot 80 meteorjev na uro.

Meteorje vidimo, ker drobni delci prahu zaradi velike hitrosti med potovanjem skozi Zemljino ozračje zažarijo in zgorijo že visoko v ozračju. Te delce je za sabo pustil komet Swift Tuttle, ki potuje okoli Sonca; njegov premer je 27 kilometrov. Komet so na Kitajskem opazovali že leta 69 pr.n.š.. Po izračunih pa so znanstveniki ugotovili, da se bo zopet pojavil leta 2126. Perzeide, znane tudi kot solze sv. Lovrenca, je odkril belgijec Adolphe Quetelet. Leta 1835 je objavil, da meteorji, ki so pogosti avgusta, prihajajo iz ozvezdja Perzej.

Perzeidi so znani po številnih svetlih meteorjih (bolidih), povprečen Perzeid pa je svetel kot svetlejše zvezde na nebu. Najsvetlejši bolidi lahko pustijo sledi, ki na temnem nebu s prostim očesom ostanejo vidne več minut.
Roj je letos aktiven od od 17. julija do 24. avgusta.

Kako opazovati?

Za opazovanje meteorjev potrebujete samo topla oblačila, spalno vrečo in odejo ter potrpežljivost za opazovanje nočnega neba. Radiant Perzeidov se nahaja v ozvezdju Perzej. Lokacijo za opazovanje izberite čim višje, da boste nad bolj vlažnimi in onesnaženimi plastmi ozračja, zato bo tudi nebo manj svetlobno onesnaženo in videli boste več meteorjev, priporoča Matic Smrekar iz Astronomskega društva Labod.