Učinkovito hlajenje akumulatorjev

Če se akumulator segreje na 45 stopinj Celzija ali celo več, se njegova življenjska doba lahko skrajša tudi za polovico.

Objavljeno
25. julij 2012 14.31
I. K., Znanost
I. K., Znanost

Z razvojem in pričakovanim povečanim številom električnih vozil, ki imajo shranjeno energijo v akumulatorjih, je vedno bolj pomembno zagotavljanje njihove čim daljše življenjske dobe.

Znano je, da ni sovražnik akumulatorjev zgolj mraz pač pa tudi vročina in z njo povezane visoke temperature. Optimalna temperatura za dolgotrajno dobro delovanje akumulatorjev se giblje med 20 in 35 stopinjami Celzija. Če se akumulator segreje na 45 stopinj ali celo več pa se njegova življenjska doba lahko skrajša tudi za polovico.

Obstaja več načinov hlajenja. Ena možnost je zračno hlajenje, ki pa je bolj ali manj neučinkovito, potrebne pa so tudi velike hladilne površine, kar je za električna vozila neprimerno. Druga možnost je vodno hlajenje akumulatorjev, ki pa ima vrsto pomanjkljivosti, med drugim je tudi v tem primeru potreben sorazmerno velik rezervoar za hladilno vodo.

Zdaj pa so v Fraunhoferjevem inštitutu za okoljske, varnostne in energijske tehnologije (UMSICHT) iz Oberhausna razvili novo hladilno sredstvo, imenovano CryoSolplus. Gre za disperzijo, se pravi mešanico tekočine in čvrstih delcev, v katero so vmešali vodo, parafin, stabilizator in nekaj kapljic antifriza. Ta mešanica lahko absorbira trikrat več toplote kot voda. Posledično to pomeni, da je hladilni rezervoar ustrezno manjši, kar je seveda bistveno za vgradnjo v električna vozila. V primerjavi z običajnim vodnim hlajenjem akumulatorjev je novi sistem dražji le od 50 do 100 evrov.