Dars dobil novo posojilo EIB

Podpisali so posojilno pogodbo za 145 milijonov evrov.

Objavljeno
12. junij 2015 14.20
suhadolnik avtocesta
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Ljubljana - Podpredsednik Evropske investicijske banke EIB Laszlo Baranyay in predsednik ter član uprave Darsa Matjaž Knez in Gašper Marc so včeraj podpisali (deveto) posojilno pogodbo, za 145 milijonov evrov posojila. Denar bo Dars namenil za nov 13-kilometrski avtocestni odsek Draženci - Gruškovje (60 milijonov evrov), poleg tega pa med drugim še za priključka Šmarje-Sap in Brezovica, za odsek Lucija – Izola ter za povečevanje propustnosti in varnosti na slovenskih avtocestah.

Sredstva, ki jih bo prispevala EIB, bodo pokrila približno 48 odstotkov celotne vrednosti vseh vključenih projektov, ki znaša 303,4 milijona evrov. Del preostalega denarja so nepovratna evropska kohezijska sredstva, del pa bo prispeval Dars iz svojih sredstev. Vsi projekti bodo predvidoma izvedeni do sredine leta 2018.

Stanje posojila EIB Darsu je 835 milijonov evrov, kar je po besedah Laszla Baranyaya sicer velik delež, kar je razumljivo, saj so infrastrukturni projekti najdražji, hkrati pa imajo velik vpliv na gospodarsko rast in normalno poslovanje gospodarstva, posebej majhnih in srednjevelikih podjetij. Dars bo novo posojilo odplačeval 25 let, pogoji najema pa so po besedah Gašperja Marca zelo ugodni. Kot vedno pri EIB.

Teh 835 milijonov pomeni 32 odstotkov obveznosti Darsa, ki si je po Knezovih besedah pri EIB doslej izposodil za milijardo evrov, 35 odstotkov vseh posojil, okrog dvesto milijonov pa je doslej že vrnil in je zato kot dober partner - in po sprejemu krovnega poroštvenega zakona – Dars lahko najel tudi tokratno posojilo.

Dars vse svoje obveznosti tekoče poravnava iz svojih prihodkov iz cestnine. Polovico denarja gre za vračilo glavnice, petino za obresti, tri desetine pa za tekoče vzdrževanje. Z novimi odseki Dars tudi povečuje svoje prihodke. Matjaž Knez je še opozoril, da je bilo pred dvema letoma razmerje med cestninami za osebna vozila pobranimi z vinjetnim sistemom in klasičnimi cestninami za tovornjake razmerje 50 proti 50, je sedaj razmerje 40 proti 60 odstotkov, kolikor plačujejo tovornjaki.