Bratuškova podpira prelivanje denarja iz avtocest na državne ceste

Stanje državnih cest zahteva hitro ukrepanje.

Objavljeno
03. julij 2014 09.54
Posodobljeno
03. julij 2014 10.05
Cesta v Davčo
A. S., Gospodarstvo
A. S., Gospodarstvo

Ljubljana – Na dnevnem redu današnje seje vlade točke o zagotavljanju denarja za razpadajoče državne ceste ni bilo, se bodo pa odhajajoča prva ministrica Alenka Bratušek, finančni minister Uroš Čufer in infrastrukturno-prostorski minister Samo Omerzel še danes zvečer sestali in dorekli, ali je za prelivanje denarja iz vreče za razvoj avtocest v vrečo za krpanje državnih cest potrebno spremeniti zakon o Darsu, kar zagovarja Omerzel, ali ne. Premierki Bratuškovi se prelivanje denarja glede na stanje na državnih cestah zdi več kot potrebno.

Ob včerajšnjem odprtju rekonstruirane ceste iz Selške doline do Davče je odhajajoči minister Samo Omerzel napovedal, da bo vztrajal, da se letos na državne ceste preusmeri namenska sredstva za Dars. Po današnji seji pa je minister Omerzel po poročanju STA dejal, da "nima danes nič za povedati", medtem ko je minister Čufer dejal, da problem te zgodbe ni v tem, "ali se lahko denar iz Darsa prelije ven ali ne", ampak v tem, da je na infrastrukturnem ministrstvu zmanjkalo denarja za koncesije, torej za tekoče upravljanje in vzdrževanje cest, in ne za investicijske dejavnosti, na primer za gradnjo ali obnovo, "kot se pravzaprav prikazuje".

Odhajajoči ministri se bodo torej usklajevali , ali je preusmeritev najprimernejši način krpanja jame (ne lukenj!) in ali je za tovrsten poseg potrebna sprememba zakona o Darsu. Je pa seveda jasno, da bi o spremembi zakona moral razpravljati državni zbor. Jasno je tudi, da imamo čez deset dni parlamentarne volitve.

Jasno je tudi, kdo je odgovoren za stanje: vsi od parlamenta navzdol. Poslanci so sicer zahtevali od infrastrukturnega ministra, da sredstev za ceste in železnice ne sme biti manj, a minister domače naloge ni naredil in je podlegel pritisku znotraj vlade. Minister Čufer topogledno nima prav: cestarji so ves čas opozarjali, da ni denarja niti za vzdrževanje. Minister Omerzel pa je očitno predolgo molčal, do maja, ko je bilo že prepozno in je zmanjkalo denarja za subvencioniranje prevozov dijakov in študentov, za gospodarsko javno službo javnega potniškega prometa, za gospodarsko javno službo vzdrževanja cest, za obvezno gospodarsko javno službo vzdrževanja javne železniške infrastrukture ... .

Nekaj lukenj je bilo medtem zakrpanih, a ker je platno preperelo, so nastale drugod (v šolstvu, na primer). Za državne ceste sedaj do konca leta manjka 70 milijonov evrov, od tega kar 32 milijonov za redno vzdrževanje (beri košnjo trave, elektriko za semaforje, asfalt za luknje, ...), za sanacijo vedno številnejših na pol zaprtih mostov pa 12 milijonov evrov.