Agencija: Nismo ustavili nakupa MKZ

Agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence pojasnjuje svojo pristojnost pri postopku za nakup MK Založbe.

Objavljeno
29. maj 2014 13.34
Mladinska knjige Ljubljana 10.4.2014
V. T., gospodarstvo
V. T., gospodarstvo

Ljubljana – Zapletom pri prodaji Mladinske knjige Založbe ni videti konca, saj se je danes s svojimi pojasnili odzvala še Agencija za varstvo konkurence (AVK).

V agenciji zavračajo trditve, da je nakup Mladinske knjige Založbe padel v vodo tudi zato, ker AVK še ni odločila, ali in pod kakšnimi pogoji smejo Učila International kupiti založbo.

AVK: Vloga ni bila popolna

Kot pojasnjujejo v AVK, so Učila International 12. maja priglasila koncentracijo za nakup Mladinske knjige Založba, vendar vloga ni bila popolna, zato je agencija Učila International zaprosila za dopolnitev vloge. »Priglasitev mora vsebovati vse elemente, določene v obrazcu za priglasitev koncentracij podjetij. Agencija je prejeto priglasitev nemudoma pregledala in ugotovila, da ni vsebovala vseh podatkov, potrebnih za pravilno presojo učinkov koncentracije, zato je zahtevala njeno dopolnitev. Odgovora še ni prejela,« danes sporočajo iz agencije. Ker vloga ni popolna, tudi še ni začel teči 25-dnevni rok, v katerem mora agencija izdati odločbo ali sklep o uvedbi postopka, dodajajo na agenciji.

Ne glede na zakonski rok pa na agenciji iz javno dostopnih podatkov ugotavljajo, da gre v primeru Učila International-Mladinska knjiga Založba za koncentracijo, v kateri so udeležena podjetja z visoko stopnjo tržne moči in bi zato lahko vplivala na učinkovito konkurenco na upoštevanih trgih na ozemlju Republike Slovenije. Agencija bi zato morala izvesti celovito presojo učinkov koncentracije, kar vključuje tudi pridobitev podatkov od podjetja Mladinska knjiga Založba in njenih konkurentov, so pojasnili na AVK.

Vzrok za neuspeh ni v postopkih agencije

»Od dneva priglasitve koncentracije do dneva, ko je podjetje Učila International očitno odstopilo od nakupa, je poteklo le 11 delovnih dni. Vsem udeleženim je moralo biti ob podpisu pogodbe znano, da v primeru kompleksnejših koncentracij agencija v tako kratkem času ne more izvesti celovite presoje učinkov koncentracije. Zato je več kot očitno, da neuspeh te prodaje nima nobene povezave s trajanjem našega postopka. Razloge za neuspeh navedene prodaje je zato treba iskati drugje,« še navajajo na AVK.