Cene litija kljubujejo gravitaciji na trgu

Surovine: Uporaba avtomobilskih baterij je dober znak, da bo povpraševanje še večje

Objavljeno
12. februar 2016 17.43
Miha Zupan, Numerica Partners
Miha Zupan, Numerica Partners
Ker je zaradi čezmerne onesnaženosti zraka zadnja leta sprehod po kitajskih velemestih pogosto bolj podoben tavanju v megli, ni presenetljivo, da Kitajska vlada s svojimi politikami vse bolj spodbuja uporabo do okolja prijaznejših elekričnih vozil.

Lani je po številu prodanih električnih vozil Kitajska že prehitela ZDA in se tako zavihtela na prestol največjega svetovnega trga. Prodaja električnih vozil na Kitajskem se je leta 2013 izjemno hitro razširila in se od takrat vsako leto več kot potrojila. Analitiki Deutsche Bank ocenjujejo, da se bo ta do leta 2020 vsako leto povečala za še slabih 30 odstotkov. S tem bi bil dosežen tudi cilj kitajske vlade, po katerem naj bi bilo na kitajskih cestah leta 2020 pet milijonov električnih vozil.

Na prvi pogled morda ambiciozen načrt, vendar se je treba spomniti, da je bilo samo lani na Kitajskem prodanih skoraj 25 milijonov vozil, od katerih je bilo le slabih 400.000 električnih. Še zanimivejši pa so podatki, ko pogledamo pod pokrov električnih vozil, in sicer v baterije, ki jih poganjajo.

Ena ključnih sestavin baterij je litij, ki se sicer uporablja v najrazličnejših industrijah – od elektronike do farmacije.

V zadnjem desetletju se je svetovna poraba litija povečevala za šest odstotkov na leto, v prihodnjih nekaj letih bo rast še nekoliko večja. Do leta 2020 naj bi se poraba večala za sedem do osem odstotkov letno, predvsem na račun rasti porabe v električnih vozilih.

Po drugi strani pa se kaže, da svetovna proizvodnja ne bo utegnila dohajati povpraševanja, kar bo podpiralo tudi ceno litija na svetovnem trgu.

Ob omenjenih trendih se napoved, da se bo med naložbami obrestovalo imeti podjetja, ki so blizu kitajskemu trgu električnih vozil, ne zdi ravno arogantna.