Cenjena blagovna znamka in zvestoba potrošnikov

Vroča delnica: Starbucks bo letos čisti dobiček na delnico povečal za petino in ima odlične možnosti za rast.

Tue, 22.03.2016, 15:00

Starbucks je ameriško kavno podjetje z verigami kavarn, poznanimi po vsem svetu. Njegove glavne konkurenčne prednosti, ki skupaj pripomorejo k dobremu poslovanju, so svetovno znana blagovna znamka, visoka stopnja lojalnosti potrošnikov, inovativnost in tehnološka izpopolnjenost ter izjemne priložnosti za nadaljnjo rast poslovanja.

Starbucks je ameriško kavno podjetje z verigami kavarn, poznanimi po vsem svetu. Njegove glavne konkurenčne prednosti, ki skupaj pripomorejo k dobremu poslovanju, so svetovno znana blagovna znamka, visoka stopnja lojalnosti potrošnikov, inovativnost in tehnološka izpopolnjenost ter izjemne priložnosti za nadaljnjo rast poslovanja.

Stabilno poslovanje Starbucksu omogoča mednarodna prepoznavnost, saj je njihova blagovna znamka med potrošniki visoko cenjena in so zato zanjo pripravljeni plačati več. Kavarne so obravnavane kot »tretje mesto« med domom in delovnim mestom, v katerih se nenehno trudijo, da se stranke dobro počutijo. Zato podjetje uživa visoko stopnjo zvestobe, kar mu omogoča stabilno rast povpraševanja in dolgoročno izboljšanje cenovnega potenciala.

Obenem nenehno vlaga v nove tehnologije, predvsem da bi zmanjšalo čakanje potrošnikov v vrsti, izboljšalo uporabniške izkušnje in spodbujalo rasti prodaje posamezne kavarne. Ključni dejavnik uspeha podjetja je tudi njegova inovativnost. Starbucks namreč nenehno bogati svojo ponudbo z novimi proizvodi, razširja ponudbo na kosila in večerne programe, testira prodajo alkoholnih pijač v nekaterih kavarnah ter odpira pražarnice kav z degustacijskimi sobami. Podjetje ima velike možnosti za rast na domačem trgu, predvsem pa na trgih zunaj ZDA, saj je prisotno šele v 70 državah sveta, kar mu omogoča številne možnosti za nadaljnjo širitev.

Z vidika vrednotenja je delnica z multiplikatorjem dobička 36,3 vrednotena nad povprečjem v panogi, vendar je to ob upoštevanju stabilnega poslovanja in visokih marž več kot upravičeno. Podjetje ima namreč nadpovprečno, 12,5-odstotno neto maržo in nadpovprečno, 42,1-odstotno donosnost kapitala. Obenem Starbucks zadnjih šest let nenehno zvišuje dividendo. Trenutna dividendna donosnost je le 1,2 odstotka. Prodaja se je v zadnjih desetih letih povečala s 6,4 milijarde dolarjev v letu 2005 na 19,7 milijarde dolarjev lani.

Čisti dobiček se je v istem obdobju povečal z 0,5 milijarde dolarjev na 2,5 milijarde. Čisti dobiček na delnico se je v zadnjih treh letih povprečno povečal za 21 odstotkov na leto. Letos naj bi se povečal za 20 odstotkov, pri čemer so tuji analitiki njegovo dolgoročno letno stopnjo rasti postavili na 15 odstotkov. Načrti so torej obetavni in Starbucks ima odlične možnosti za rast, vodstvo podjetja pa je bilo do zdaj tudi uspešno pri izvajanju zastavljenih strategij in doseganju predvidenih rezultatov poslovanja.

Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1971 in je poleg kav in čajev svojo ponudbo razširilo na druge pijače in sveže živilske izdelke. Proizvode prodaja na skoraj 24.000 lokacijah po vsem svetu pod blagovnimi znamkami Starbucks Coffee, Teavana, Tazo, Seattle's Best Coffee, Evolution Fresh, La Boulange in Ethos. Največ kavarn ima v ZDA, sledijo pa Kitajska, Kanada in Japonska. Glede na dosedanjo rast in obetavno perspektivo lahko Starbucks še naprej poživlja donose vlagateljev.

Prijavi sovražni govor