Davčne blagajne: dovolili tudi pakete računov

Ministrstvo za finance je upoštevalo podjetja, ki občasno izdajo veliko računov hkrati, tako da ne bodo potrjevala vsakega posebej.

Objavljeno
16. november 2015 18.56
iza-Davčne blagajne
Katarina Fidermuc. Nedelo
Katarina Fidermuc. Nedelo

Ljubljana – Namenska digitalna potrdila za davčne blagajne je že mogoče naročiti. Računalničarji finančne uprave so včeraj na vstopni točki eDavki omogočili dostop do obrazcev za naročilo in za preklic namenskega potrdila. Ta brezplačno izdaja ministrstvo za javno upravo, do katerega vodi urejena povezava iz eDavkov.

Namensko potrdilo le za potrjevanje računov

Z vlogo bodo bodoči uporabniki davčnih blagajn naročili brezplačna namenska digitalna potrdila, ki jih bodo uporabljali le za davčno potrjevanje računov. Brez njih se v sistem davčnih blagajn ne bodo mogli vključiti. Namenska digitalna potrdila bo brezplačno izdajalo ministrstvo za javno upravo. Naročila lahko v imeni svojih strank oddajo tudi pooblaščeni računovodski, davčni in drugi servisi, prav tako ponudniki programov za blagajniško poslovanje.

Davčni zavezanci so s finančno upravo že zdaj dolžni poslovati v elektronski obliki, sami ali prek pooblaščencev, pri tem pa morajo uporabljati elektronsko povezavo prek sistema eDavki. Vanj se je mogoče vključiti le z digitalnimi podpisom različnih pooblaščenih izdajateljev. To plačljivo potrdilo jim torej odpira vrata v eDavke, kjer jih zdaj čakajo vloge za brezplačna namenska potrdila. »Zavezanci ali njihovi pooblaščenci oddajo naročila za namenska potrdila na elektronskem obrazcu z oznako DPR-PridobitevDP,« pravi Stojan Glavač iz generalnega finančnega urada. 

Pripravili povezavo do izdajatelja računov

V nekaj minutah, v največ desetih, bo naročnik v svoj nabiralnik dobil referenčno številko in geslo, s katerim bo prek vhodne točke na spletni strani ministrstva za javno upravo prevzel namensko potrdilo: do cilja ga bodo pripeljala navodila za izpolnjevanje obrazca. »Namenska digitalna potrdila imajo obliko datoteke .p12, ki jo bo naročnik namestil v program svoje davčne blagajne ali v brezplačno miniblagajno na spletni strani finančne uprave.«

»Namensko digitalno potrdilo, ki ga bo mogoče uporabljati le v sistemu davčnih blagajn, bo vezano na pravno osebo, ne na posameznika,« poudarja Sebastijan Prepadnik iz generalnega finančnega urada. Na elektronskih napravah za izdajanje računov bo zavezanec lahko uporabljal več različnih namenskih digitalnih potrdil ali kopije istega. »Namenska digitalna potrdila so lahko nameščena na posamezni elektronski napravi ali centralno. Odločitev je odvisna od poslovnih in tehničnih zahtev zavezanca,« poudarjajo v finančni upravi in zavezancem svetujejo, naj dobro premislijo, preden se odločijo, katero možnost bodo izbrali.

Do 1. decembra jih ne bo mogoče uporabljati

»Čeprav je zdaj že mogoče dobiti namenska digitalna potrdila, jih naročniki do 1. decembra ne bodo mogli uporabljati, saj so namenjena izključno davčnemu potrjevanju računov,« poudarja Stojan Glavač. Takrat bo začel poskusno delovati informacijski sistem finančne uprave za potrjevanje računov, hkrati bo zagnala program za miniblagajne na svoji spletni strani.

Namenska digitalna potrdila si morajo priskrbeti tudi uporabniki vezanih knjig računov, saj bodo morali vsa ročno izpisana papirna potrdila v desetih delovnih dneh vnesti v informacijski sistem za potrjevanje računov. Tudi v preprosti brezplačni program miniblagajna na spletni strani finančne uprave se ne bodo mogli vključiti brez namenskega digitalnega potrdila. Od 1.januarja do 16. novembra letos je 68.324 zavezancev pri finančni upravi potrdilo 139.967 vezanih knjig računov, številni za rezervo, če jim odpove elektronska naprava. Vezane knjige bo mogoče uporablajti še v prehodnem obdobju do 31. decembra 2017, potem pa bodo za vse izdajatelje računov obvezne elektronske naprave.

Po enomesečnem poskusnem obdobju, ki bo trajalo ves december, bodo izdajatelji, ki po različnih zakonih ne štejejo za izjemo,  od 2. januarja 2016 morali potrjevati račune, za katere bodo plačila dobili v gotovini, čeprav le manjši del zneska: to pa niso le plačila z bankovci in kovanci, ampak tudi s čeki in plastičnim denarjem, torej z različnimi karticami.

V združenju ugotavljajo, da težav ni

Direktor Združenja za informatiko in telekomunikacije pri Gospodarski zbornici Slovenije Dušan Zupančič pravi, da v testni skupini, ki deluje pri združenju, med testiranjem sistema in programov za davčne blagajne niso  našli težav, ki bi po 1. decembru lahko ovirale poskusno potrjevanje računov.

Poudarja tudi, da je ministrstvom za finance zdaj občasnim izdajateljem velikega števila računov omogočilo potrjevanje v paketu: »Za primer lahko navedem podjetje Žale, ki ob koncu leta izda račune vsem najemnikom grobov. Takšnim podjetjem torej prek informacijskega sistema finančne uprave ob taki priložnosti ne bo treba potrditi vsakega računa posebej, ampak bodo to lahko opravila v paketih po 1000 kosov.«

Po besedah sogovornika takšno možnost dopušča pravilnik o izvajanju zakona o davčnem potrjevanju. Dobavitelje energije, plina, vode in komunalnih storitev ter ponudnike telekomunikacij je med izjeme uvrstil že zakon, tako da jim teh »masovnih« računov ne bo treba potrjevati prek informacijskega sistema finančne uprave, ni pa zakon uredil primerov, kakršnega je opisal Dušan Zupančič.

Po njegovih besedah je na slovenskem trgu zdaj že vsaj 100 ponudnikov programov za za blagajniško poslovanje, ki vključujejo možnosti za davčno potrjevanje računov, raznolike so tudi cene, odvisne od storitev, ki jih omogoča paket.

Furs pripravlja še eno izobraževanje

Finančna uprava je napovedala še eno brezplačno izobraževanje o davčnih blagajnah: to bo  v sredo, 25. novembra v ljubljanskem Koloseju na Šmartinska cesti 152, torej v nakupovalnem središču BTC, v dvorani 6. Zahtevajo prijave prek elektronske pošte. Na njeni spletni strani so objavili še prevod pojasnil o zavezancih za davčno potrjevanje računov.