Didi Chuxing je izrinil Uber

Po neusmiljeni tekmi za kitajski trg je domači tekmec tujega premagal in kupil.

Objavljeno
05. avgust 2016 20.10
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Kitajsko podjetje, ki ponuja cenovno ugodne prevoze po aplikaciji za pametne telefone, bo kupilo kitajsko podružnico ameriškega tekmeca Uber in tako končalo njun boj za prevlado na kitajskem trgu.

Ponudnik cenovno ugodnih prevozov Didi Chuxing s sedežem v Pekingu je nastal pred letom in pol po združitvi podjetij Didi Dache in Kuadi Dache – dveh nekdanjih tekmecev in največjih kitajskih ponudnikov cenovno ugodnih prevozov.

Potniki, ki uporabljajo storitve podjetja, se prijavijo v njegovo aplikacijo, ki poišče prostega voznika na mestnih ulicah in izračuna ceno prevoza, nato poveže potnika z voznikom.

Dobri odnosi s taksisti

Združeno podjetje je lani vložilo zelo veliko denarja v oglaševanje, s katerim je poskušalo utrditi svoj prevladujoč položaj v boju z ameriškim ponudnikom Uberjem. Ta se je poskušal uveljaviti na kitajskem trgu, čeprav so mu mnogi očitali, da ne pozna dovolj dobro tamkajšnje kulture in navad potrošnikov.

Didi Chuxing je vzpostavil tesne povezave s krajevno vlado in vzdrževal dobre odnose s tamkajšnjimi taksisti, ponudbo je razširil tudi na avtobuse, čemur se Uber še ni posvetil, poleg tega zna dobro izkoriščati svoje poznavanje tamkajšnje kulture in navad potrošnikov.

Podpirata ga Alibaba in Tencent

Podjetje Didi Chuxing podpirata tudi spletni podjetji Alibaba in Tencent, ki ponujata svoja plačilna sistema, s katerima stranke lahko plačujejo za prevoze, poleg tega Didi Chuxing pogosto oglašuje v družbenem omrežju WeChat, ki je v lasti podjetja Tencent.

Didi Chuxing v nasprotju z Uberjem ponuja tudi prevoze s taksiji, zato lahko ponuja storitve precej več voznikov kakor Uber, ki se zanaša samo na zasebne avtomobile na Kitajskem. Didi Chuxing ponuja tudi prevoze z vozniki limuzin ter druge dodatne storitve, denimo prevoze potnikov s posebnimi potrebami.

Kupil kitajski del Uberja

Pred tednom dni sta podjetji Didi Chuxing in Uber potrdili, da je Didi Chuxing kupil kitajsko podružnico Uberja, ta pa se je tako po dveh letih odpovedal prodoru na kitajski trg. Uber bo pridobil petinski delež v Didi Chuxingu, vendar ne bo mogel nadzirati poslovanja na Kitajskem. Tržna vrednost Didi Chuxinga zdaj znaša približno 35 milijard dolarjev.

Številni analitiki in vlagatelji menijo, da bi Didi Chuxingovo taktiko v boju z ameriškim ponudnikom lahko cenovno ugodnih prevozov Uberjem začeli posnemati tudi drugod po svetu, predvsem v jugovzhodni Aziji in Indiji. Kitajski trg je sicer v marsičem poseben in drugačen od drugih – tako po velikosti kot po zapletenih predpisih, ki omejujejo poslovanje velikih tujih podjetij na domačem kitajskem trgu –, zato Didi Chuxingovega pristopa ne bo mogoče preprosto prenesti na tuje trge.

Je pa mogoče njegovo ravnanje na Kitajskem upoštevati kot smernice, ki jim bodo lahko sledili Uberjevi tekmeci na drugih trgih ter se tako uspešneje upirali Uberjevemu prodoru.