Digitalizacija osvaja previdne zavarovalnice

Nove tehnologije kot je veriženje blokov obetajo pametne pogodbe, nižje administrativne stroške, zanimive rešitve, transparentnost.

Objavljeno
10. oktober 2017 21.05
Silva Čeh
Silva Čeh

Ljubljana – Pozavarovalnica Sava se je že vključila v skupino B3i, ki ponuja nove tehnologije veriženja blokov. Po ocenah zavarovalne industrije bi se lahko s temi novostmi že administrativni stroški znižali za tretjino. In kako te pobude ocenjujejo naše zavarovalnice in kako se sploh »digitalizirajo«?

Pozavarovalnica Sava Re se je nedavno pridružila skupini Bi3 (Blockchain Insurance Industry Initiative; pobuda, v katero se vključujejo zavarovalne družbe kot je Allianz, Generali, Munich Re, Swiss Re, Aegon, AIG....), ki je bila ustanovljena z namenom testiranja tehnološkega okolja veriženja blokov. Sava Re želi soustvarjati tehnološko prihodnost panoge, je ob tem dejal predsednik uprave Save Re Marko Jazbec. Kot je pojasnil za Delo, pri pozavarovalnih pogodbah sodeluje veliko deležnikov in zato je za področje pozavarovanja tehnologija porazdeljene knjige zapisov in pametnih pogodb zelo obetavna, tako za učinkovitejše sklepanje pogodb kot za administracijo pogodb ob škodnih dogodkih. »Največje (po)zavarovalne družbe ocenjujejo, da bi utegnila ta tehnologija pri pozavarovalnih pogodbah znižati administrativne stroške za tretjino.« Tu, kot odgovarjajo iz Save Re, tudi vidijo priložnosti predvsem za nove poslovne modele. Iz slovenskega Generalija so odgovorili, da Generali zavarovalnica Ljubljana v trenutni preizkusni fazi pri tej pobudi še ni prisotna, je pa mednarodna Skupina Generali ena izmed članic pobude B3i. »Ne glede na to pa premike na omenjenem področju, predvsem glede okolja veriženja blokov redno spremljamo in ostajamo naklonjeni implementaciji novih priložnosti tudi v naš poslovni sistem,« navajajo v slovenskem Generaliju.

Marko Jazbec, Sava Re, foto: Leon Vidic/Delo

Zavarovanja za zamude pri poletih

Tanja Blatnik, izvršna direktorica Adriatic Slovenice (AS) pravi: »Omenjena pobuda je zagotovo vodilna za testiranje uporabnosti veriženja blokov v zavarovalništvu. V AS budno spremljamo razvoj tehnologije na zavarovalniškem področju in jo bomo med prvimi vključili v produkcijo, ko bo tehnologija prišla do širše uporabe za zavarovalnice. Blockchain je ena od mnogih digitalnih tehnologij, ki bodo močno spremenile obstoječi poslovni model.« Tudi iz Zavarovalnice Sava, ki sodi v skupino Save Re, odgovarjajo: »Spremljamo ta razvoj in se prek naše lastnice Save Re vanj tudi aktivno vključujemo. Tudi na področju zavarovalništva je zanimanje za tehnologijo veriženja blokov precejšnje. S to tehnologijo so na primer narejeni prvi pilotski projekti za zavarovanja za zamude pri letalskih letih s samoizvršljivimi pogodbami.« Pri Zavarovalnici Triglav pravijo, da so razmeroma zgodaj prepoznali velik potencial tehnologije veriženja blokov, za katero ocenjujejo, da lahko prinaša velike spremembe v zavarovalništvo in v druge panoge. Zoran Miloševič, direktor službe za inovacije in digitalizacijo poslovanja pri Triglavu, pojasnjuje: »Preko razvoja prototipov že naslavljamo nišne priložnosti, za katere ocenjujemo, da bi lahko bile primerne tudi z vidika uporabe omenjene tehnologije. Zavedamo se, da je za popolno vpeljavo »blockchain« tehnologije v zavarovalništvo in druge dejavnosti potrebna prilagoditev tehnologije ter rešitev, ki morajo strankam ob lansiranju nuditi učinkovite in poenostavljene storitve.«

 

Zoran Miloševič, Zavarovalnica Triglav, foto: osebni arhiv

Kako so zavarovalnice že »digitalizirane«

Tudi naše zavarovalnice se že »digitalizirajo« in vpeljujejo tovrstne novosti pri nekaterih projektih, čeprav, kot ugotavljajo tudi pri AS, »smo v Sloveniji še zelo tradicionalni in si stranke še vedno želijo osebnega stika z zavarovalniškimi zastopniki«. A po drugi strani stranke vse bolj pogosto pridobivajo informacije preko spleta, zato se tudi na zavarovalnice obračajo prek raznih elektronskih komunikacijskih poti. Tanja Blatnik: »V AS smo že pred leti ponudili možnost sklepanja nekaterih zavarovanj prek spleta oz. mobilnih telefonov. Kot prvi na trgu smo omogočili sklepanje avtomobilskih zavarovanj in popolnoma digitalnega poslovanja z zavarovalnico prek blagovne znamke WIZ. V zadnjih dveh letih je bil eden od ključnih dogodkov lansiranje spletnega portala Moj AS, v katerem imajo stranke pregled nad svojim portfeljem, prijavijo lahko škodo, neposredno komunicirajo z zavarovalnico, spremljajo vrednost svojih pokojninskih zavarovanj. Aktivni smo bili še na področju mobilnih aplikacij. Voznikom smo zagotovili brezplačno pomoč v prometu z mobilno aplikacijo ASfalt. Z njo lahko spremljajo prometne informacije in razmere na shranjenih relacijah v Sloveniji, poiščejo svoje parkirano vozilo tudi v tujini ali kliknejo za hiter klic Avto asistence, če se znajdejo v težavah. Posvečajo se tudi podatkovnemu rudarjenju. Pripravili so tudi rešitev, s katero želimo stranki glede na njen trenutni življenjski položaj ponuditi čim bolj optimalen nabor zavarovanj za prav njen življenjski slog.«

Tanja Blatnik, Adriatic Slovenica, foto: osebni arhiv

Igrifikacija produktov

Miloševič iz Triglava pravi: »Digitalizacijo izvajamo znotraj internih zavarovalnih poslovnih procesov, predvsem pa si prizadevamo za enotno digitalno obravnavo vseh segmentov naših zavarovalnih produktov. Tako strankam zagotavljamo enostavnost, dosegljivost in transparentnost poslovanja.« Obenem še izpostavlja, da poleg hitrega in enostavnejšega poslovanja z digitalizacijo vstopajo tudi na področje igrifikacije produktov ter rešitev, saj ocenjujejo, da je igrivost ali zanimivost rešitve za stranke velikokrat ključna. Tako so razvili brezplačno mobilno aplikacijo DRAJV, ki temelji na tehnološki rešitvi telematike. Z njo želijo spodbujati, da ljudje vozijo varneje in izboljšajo vozne navade; ponudili so tudi brezplačno mobilno aplikacijo Triglav Vreme. Ker so v Triglavu že tradicionalno povezani s skoki v Planici, so z igrivo aplikacijo Triglav Rekord ponudili tudi mobilno doživetje in spremljanje skakalcev. Kot partner podjetja NERVTeh razvijajo napredni simulator vožnje, s podjetjem Aktivna signalizacija Korun in občinami pa so nevarna križišča opremili z naprednimi prometnimi signalizacijami COPS@road; v sodelovanju z ABC pospeševalnikom so letos organizirali dva »zavarovalniška« hackathona.

Računalniki niso vedno pripravljeni

V Zavarovalnici Sava poudarjajo, da digitalizacijo razumejo kot skupek štirih komponent: usmerjenosti k stranki, inovativnosti, avtomatizacije in učinkovitega odločanja na podlagi podatkov. »V tem smislu postopno digitaliziramo ali bomo digitalizirali vse pomembnejše procese, saj bomo lahko s tem zagotovili boljšo izkušnjo za stranke. Težave pri digitalizaciji so tehnološke in »človeške«. Tehnološke so posledica tega, da obstoječi računalniški sistemi niso prilagojeni za hitro pripravo novih rešitev in inoviranje, zato jih je treba ustrezno nadgraditi. »Človeške« težave pa so povezane s tem, da digitalizacija zahteva drugačen, agilnejši način dela in s tem spremembe v notranji kulturi družbe, kar pa je dolgotrajen proces.« V mednarodni zavarovalnici Generali imajo v sklopu programa digitalne transformacije pod okriljem Generali CEE Holdinga, katerega član je tudi Generali zavarovalnica Ljubljana, v teku projekt »DTP - Digital Transformation Program« (program digitalne transformacije) in znotraj njega obravnavajo 17 različnih področij, ki se v celoti ali deloma dotikajo vprašanja digitalnih pristopov. »Pri vseh aktivnostih, povezanih s sodobnim elektronskim poslovanjem, prepoznamo tako prednosti kot tudi določene pomanjkljivosti, a prednosti prevladujejo, vse prepoznane pomanjkljivosti pa uspešno tekoče odpravljamo,« pravijo v Generaliju.