Gospodarska klima v Sloveniji januarja boljša

Vrednost kazalnika gospodarskega zaupanja v Sloveniji je bila za sedem odstotnih točk višja kot januarja lani.

Objavljeno
27. januar 2014 14.55
reut*evri
Š. P., Delo.si; STA
Š. P., Delo.si; STA

Ljubljana - Vrednost kazalnika gospodarske klime v Sloveniji je bila januarja za tri odstotne točke višja kot decembra in za sedem odstotnih točk višja kot januarja lani.

Na mesečni ravni so se zvišali kazalniki zaupanja v trgovini na drobno, gradbeništvu in storitvenih dejavnostih, znižala pa se je vrednost kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih.

Po poročanju Statističnega urada Slovenije je bila vrednost kazalnika gospodarske klime za šest odstotnih točk nižja od dolgoletnega povprečja.

Vrednosti kazalnika zaupanja po dejavnostih

Vrednost kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih je bila za eno odstotno točko nižja kot decembra, za devet odstotnih točk višja kot januarja lani in hkrati enaka kot dolgoletno povprečje.

Podjetja so kot glavni omejitveni dejavnik v proizvodnji najpogosteje navedla nezadostno domače povpraševanje, nezadostno tuje povpraševanje, negotove gospodarske razmere in finančne težave.

Vrednost kazalnika zaupanja v trgovini na drobno je bila v januarju za 12 odstotnih točk višja kot v predhodnem mesecu, za osem odstotnih točk višja kot v januarju lani in za eno odstotno točko višja od dolgoletnega povprečja. Glavni omejitveni dejavniki v trgovini na drobno so bili nizko povpraševanje, visoki stroški dela in konkurenca v sektorju.

Vrednost kazalnika zaupanja v gradbeništvu je bila januarja za štiri odstotne točke višja kot decembra, za 14 odstotnih točk višja kot januarja lani in za dve odstotni točki višja od dolgoletnega povprečja. V primerjavi z decembrom se vrednosti kazalnikov stanj niso bistveno spremenile. Največ podjetij v gradbeništvu je kot omejitev navedlo nezadostno povpraševanje, sledili pa so velika konkurenca v dejavnosti, visoki stroški dela in visoki finančni stroški.

Vrednost kazalnika zaupanja v storitvenih dejavnostih je bila januarja za sedem odstotnih točk višja kot decembra in za osem odstotnih točk višja kot januarja lani ter za 17 odstotnih točk nižja od dolgoletnega povprečja. Največ podjetij v storitvenih dejavnostih je kot omejitev navedlo nezadostno povpraševanje, sledila so podjetja, ki so jih omejevale finančne ovire, podjetja, ki so imela težave zaradi drugih ovir, in podjetja, ki so imela težave zaradi pomanjkanja delovne sile.

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila januarja za tri odstotne točke višja kot v prejšnjem mesecu, zaključuje STA.