Hrana za otroke prinaša visoke dividendne donose

Vroča delnica: povprečna letna stopnja rasti dividende družbe Mead Johnson Nutrition je 24-odstotna.

Objavljeno
03. julij 2015 20.13
Tina Orzan, Alta Invest
Tina Orzan, Alta Invest
Podjetje Mead Johnson Nutrition (MJN) je bilo ustanovljeno leta 1905 in je globalni ponudnik otroške hrane. Proizvaja in trži formule za dojenčke, hrano za otroke ter prehranska dopolnila za nosečnice in doječe matere. Njegova najbolj znana blagovna znamka je Enfamil. Podjetje ponuja več kot 70 različnih izdelkov, ki jih prodaja neposredno materam, zdravstvenim delavcem ter trgovcem na drobno v več kot 50 državah po svetu. Večino, 52 odstotkov prodaje ustvari v Aziji, 20 odstotkov v Latinski Ameriki ter 28 odstotkov v Severni Ameriki in Evropi. Do odcepitve leta 2009 je bilo v lasti podjetja Bristol-Myers Squibb. Zdaj ima okoli 8000 zaposlenih.

Podjetje Mead Johnson Nutrition je vrednoteno nekoliko nad povprečjem v panogi, z multiplikatorjem dobička 25,2, pri tem pa ima nadpovprečno 16,5-odstotno neto maržo ter zelo visoko 101,4-odstotno donosnost kapitala. Prav tako omogoča solidno 1,8-odstotno dividendno donosnost, ki jo od odcepitve leta 2009 nenehno povečuje. Povprečna letna stopnja rasti dividende je v zadnjih petih letih znašala visokih 24 odstotkov. Podjetje skozi vsa leta dosega rast prihodkov in dobička. Prodaja se je v zadnjih petih letih povečala z 2,8 milijarde ameriških dolarjev leta 2009 na 4,4 milijarde dolarjev lani, z letno 9,3-odstotno stopnjo rasti. Čisti dobiček se je v istem obdobju povečal s 452 milijonov dolarjev na 722 milijonov dolarjev.

Na poslovanje podjetja imajo pomemben vpliv konkurenca v panogi in s tem pojav zasebnih ponudnikov, ki zagotavljajo cenejše izdelke ter ugled blagovne znamke MJN, kjer sta pomembna predvsem korist za zdravje in varnost izdelkov. Kljub omenjenim izzivom Mead Johnson Nutrition je še vedno eden izmed vodilnih igralcev na področju otroške hrane, saj je dobro tržno pozicioniran in ima vodilni tržni delež na ključnih trgih, kar mu med drugim omogoča tudi izkoriščanje ekonomije obsega pri trženju in distribuciji ter pozicioniranju izdelkov pri trgovcih. Dve ključni konkurenčni prednosti podjetja sta torej vodilni tržni delež in močna podpora, ki jo njegovim izdelkom dajejo zdravniki in nutricionisti.

Močna in dolgoletna prisotnost na trgu otroške hrane je namreč pripomogla h kredibilnosti proizvodov s strani zdravstvenih strokovnjakov, na mnenja katerih se starši močno zanašajo pri izbiri prehranskih dopolnil za svoje otroke, saj pri tem nočejo eksperimentirati. K temu je močno pripomogla tudi aktivnost v raziskavah in pri razvoju ter redne klinične študije, za katere podjetje na leto nameni okoli sto milijonov dolarjev.

Potencial za nadaljnjo rast poleg omenjenega pomeni tudi dejstvo, da je podjetje močno prisotno na hitro razvijajočih se trgih z boljšimi demografskimi trendi, saj več kot 70 odstotkov prihodkov ustvari s prodajo v Aziji in Latinski Ameriki, ki sta v zadnjih nekaj letih prispevali dvoštevilčno rast obsega prodaje.

Skratka, vodilni tržni delež, zaupanje v blagovno znamko, kredibilnost proizvodov ter nenehna vlaganja v raziskave in razvoj so dobra popotnica za podjetje v prihodnje, naložba v delnice podjetja Mead Johnson Nutrition pa bi morala posledično nasititi lačne vlagatelje.