Igre se z računalnikov in konzol selijo na tablice in telefone

Vroča delnica: Electronic Arts ima dober položaj v panogi, kjer letna prodaja dosega 84 milijard dolarjev in se še povečuje.

Objavljeno
22. julij 2016 18.31
Infografika
Sašo Stanovnik, Alta Invest
Sašo Stanovnik, Alta Invest

V zadnjem času vlada že nerazumljiva evforija zaradi aplikacije Pokemon Go in posledično zaradi delnice Ninetenda, a pravzaprav delnice podjetij, ki se ukvarjajo s programiranjem iger, že dolgo doživljajo razcvet. Med večja podjetja v panogi pri tem gotovo sodi tudi Electronic Arts, poleg Activisiona in malo bolj butičnega Take Two.

Electronic Arts je najbolj znan po športnih igrah, a hkrati bi podjetje lahko močno zaslužilo tudi zaradi franšize Star Wars. Electronic Arts je namreč v leto 2013 podpisal desetletno pogodbo z Disneyjem glede izdelave in trženja iger na temo Star Wars. Glede na to, da je nova trilogija filmov že v teku, pri čemer naj bi bil ustvarjen en film na leto do leta 2019, se posledično potencial prodaje iger na to temo gotovo ne sme zanemariti, seveda če bo kakovost sledila prepoznavnosti franšize. Star Wars Battlefront je bil pri tem v letu 2015 zadetek v polno.

Podjetje Electronic Arts, ustanovljeno leta 1991, ima že več kot 8400 zaposlenih in razvija, izdaja ter distribuira igre. Ključne licence oziroma blagovne znamke, ki jih je več desetletij podjetje ustvarilo so: Fifa, Madden NFL, Battlefield, Star Wars, Sims in Need for Speed.

Rast prihodkov v zadnjih petih letih je sicer zgolj pri 4,1 odstotka povprečno na leto, a to za podjetje, ki ustvarja 4,4 milijarde ameriških dolarjev na leto, niti ni presenetljivo. Po drugi strani je podjetje precej izboljšalo svojo dobičkonosnost, saj je še pred petimi leti ustvarilo le 76 milijonov dolarjev dobička, v zadnjem poslovnem letu pa že 1,2 milijarde dolarjev.

Infografika: Delo

Podobno višino dobička naj bi po napovedih uprave podjetje doseglo tudi letos. Pri tem so za doseganje napovedi ključne uspešne izdaje iger v letošnjem letu. Poleg standardnih posodobitev športnih naslovov si podjetje veliko obeta tudi od Battlefield 1, Titanfall 2, Mass Effect Andromeda in širokega nabora igralnih aplikacij za mobilne naprave.

Panoga naj bi rasla štiri odstotke na leto

Kot eno večjih podjetij v panogi je seveda odvisno od dveh ključnih dejavnikov rasti panoge, to je splošna rast trga ter digitalizacija distribucijskih kanalov. Panoga naj bi še naprej rasla za dobre štiri odstotke na leto, s trenutnih 85 na 96,6 milijarde dolarjev v letu 2018.

Hkrati naj bi se povečal delež digitalne distribucije s 84 na 91 odstotkov. Pri obeh trendih gre pravzaprav za to, da ljudje spreminjajo svoje navade oziroma strojno opremo, ki jo uporabljajo za igranje iger. Od klasičnih računalnikov in konzol se namreč vse več ljudi zateka k tablicam in telefonom, kjer pa je v ozadju predvsem digitalna distribucija iger.

Electronic Arts se omenjenemu trendu vse bolj prilagaja, kar je dolgoročno pravi recept za uspeh. Podjetje je namreč v zadnjih štirih letih uspelo povečati delež prihodkov iz digitalne distribucije z 38 na 55 odstotkov. To pa ne pomeni le, da se uspešno prilagaja tržni dinamiki, ampak da raste tudi marža podjetja, saj digitalizacija omogoča zmanjšanje stroškov distribucije in marketinga.

Še več, trg mobilnih iger oziroma digitalni distribucijski kanali lažje omogočajo zvišanje prihodkov na igralca prek prodaje dodatkov znotraj iger oziroma aplikacij. Electronic Arts je to uspešno pokazal prek franšize Fifa.

Vrednotenje delnice sicer ni poceni, a analitiki ostajajo optimistični glede njenega potenciala. To niti ni presenetljivo glede na zelo močne licence oziroma franšize iger, sposobnosti prilagajanja trendom, potenciala glede razširitve prisotnosti v hitro rastočem mobilnem segmentu, potenciala v vse bolj aktualnemu trendu virtualne realnosti in razširitvi v države, v katerih še niso tako prisotne, na primer na Kitajskem. Skratka, gre za pravo delnico za igranje na delniških trgih.