Kako načrtovati nakup daril

Anketa ZPS je pokazala, da večina potrošnikov prazničnih izdatkov ne prepušča naključju.

Objavljeno
02. december 2014 15.04
vvo_Darilnica PANORAMA
Ni. Č., Delo.si
Ni. Č., Delo.si

Ljubljana - Zadnji tedni v letu naj bi minili v znamenju veselja in dobre volje, lahko pa so tudi eno najbolj stresnih in napornih obdobij v letu, so zapisali v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Skrbi naj bi povzročale predvsem praznični izdatki z organizacijo praznovanj in kupovanjem daril.

V ta namen v ZPS svetujejo, da nakup daril načrtujete. »Tako boste imeli dovolj časa za primerjavo cen in za morebitno naročilo prek spleta, saj je pogosto to tudi ugodnejše. Ne nasedajte posebnim ponudbam in akcijam. Preverite, ali so zares ugodene, saj so pogosto le na prvi pogled,« svetujejo.

A slovenski potrošniki menda z načrtovanjem daril niti nimajo težav. Anketa, ki so jo na ZPS opravili po lanskoletnih praznikih januarja 2014 in na vzorcu nekaj več kot 400 ljudi, je pokazala, da si trije od štirih sodelujočih praznični proračun pripravijo vnaprej in tudi vedo, koliko so med prazniki zapravili.

Med razlogi, zakaj izdatke načrtujejo vnaprej, je 43 odstotkov udeležencev ankete navedlo, da se lahko z oblikovanjem proračuna in načrtovanjem izdatkov izognejo nepotrebnemu stresu. 31 odstotkov se z načrtovanjem izogne prevelikim stroškom, 20 odstotkov pa je prepričanih, da lahko na ta način poskrbijo za boljša darila in praznovanje. Le 6 odstotkov potrošnikov meni, da se jim ne zdi koristno vnaprej načrtovati izdatkov.

Velika večina potrošnikov svojih financ med prazniki ne obremeni preveč, saj jih je kar 80 odstotkov do januarja že poravnalo vse stroške, povezane s prazniki.

Vsak četrti je v anketi povedal, da le stežka poravna vse stroške, ki so povezani s praznovanjem in obdarovanji. 16 odstotkov potrošnikov za pokrivanje izdatkov med prazniki tudi vnaprej varčuje in tako prepreči, da bi se morali zadolžiti. 13 odstotkov potrošnikov ugotavlja, da tovrstni izdatki nekoliko presegajo njihove zmožnosti, vendar pa računajo, da bodo do februarja uspeli priti »na zeleno vejo«, 5 odstotkov pa bo za to potrebovalo več kot tri mesece.

31 odstotkov sodelujočih je tudi povedalo, da so darila za minule praznike kupili že novembra, 16 odstotkov pa do oktobra.

Na vprašanje o načrtih za prihodnost, pa je vsak peti potrošnik izjavil, da bo začel z načrtovanjem prazničnih izdatkov in nakupom daril nekoliko prej kot lani. Najpogosteje si želijo prej izbrati in kupiti darila, nekateri pa si v prihodnje želijo predvsem boljši pregled nad izdatki.

Kako načrtovati?

· pripravite si seznam ljudi,

· določite okvirno vsoto,

· ocenite stroške za hrano, pijačo, dekoracijo,

· porabite toliko kot si lahko privoščite, da ne boste začeli novega leta v rdečih številkah.

Da si boste za praznike le lahko privoščili nekaj več kot običajno, v ZPS svetujejo, da nekaj denarja za ta namen privarčujete vnaprej, torej med letom. Odsvetujejo pa, da bi za praznične izdatke najeli kredit ali pa uporabili limit in posojilne kartice, saj so stroški izposoje denarja zelo visoki.