Kasper Rorsted

Profil: Z novim šefom si bo Adidas poslušal povrniti izgubljeni tržni delež v ZDA

Objavljeno
24. januar 2016 21.53
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Predsednik upravnega odbora podjetja Henkel bo spomladi zapustil svoje sedanje podjetje in postal novi izvršni direktor nemškega proizvajalca športne opreme Adidas.

Danski poslovnež Kasper Rorsted je po študiju na Poslovni šoli v Köbenhavnu zasedal različne vodstvene položaje v računalniških podjetjih Oracle, Digital Equipment in Compaq. Potem ko je leta 2002 računalniško podjetje Hewlett-Packard prevzelo Compaq, je Rorsted pri Hewlett-Packardu dve leti vodil enoto za evropski, bližnjevzhodni in afriški trg. Toda leta 2004 so se pri Hewlett-Packardu odločili, da ga bodo odpustili, ker pod njegovim vodstvom enoti ni uspelo uresničiti predvidenih poslovnih ciljev.

Pri Henklu, ki se mu je pridružil spomladi 2005 kot član upravnega odbora, je bil Rorsted precej uspešnejši. Potem ko so ga leta 2008 na letnem srečanju skupščine imenovali za predsednika upravnega odbora, je veliko storil za uspešen razvoj nemškega proizvajalca čistilnih sredstev, saj so se Henklovi prodajni rezultati izboljšali in dobiček močno povečal. Pod njegovim vodstvom se je vrednost Henklovih delnic skoraj potrojila, zato mu v podjetju priznavajo, da je zelo dobro opravljal svoje delo. Rorsted je bil prepričan, da je ameriški trg najpomembnejši za Henklovo nadaljnjo rast, zato je Henkel v zadnjih letih prevzel več ameriških podjetij, med drugim podjetje Bergquist in več znamk za nego las.

Prejšnji teden so iz Henkla sporočili, da Rorsted zapušča njihovo podjetje in odhaja na nov položaj v nemškem proizvajalcu športne opreme Adidas. Avgusta bo postal član upravnega odbora podjetja Adidas, oktobra pa izvršni direktor. Po objavi novice se je vrednost Adidasovih delnic takoj zvišala za nekaj odstotkov, ker vlagatelji očitno upajo, da bo Rorstedu uspelo učinkoviteje poskrbeti za rast nemškega proizvajalca športne opreme, kakor je to uspevalo njegovemu predhodniku Herbertu Hainerju. Ta je vodil podjetje od leta 2001 in bi moral ostati na svojem položaju do marca prihodnje leto, ko mu poteče pogodba z Adidasom. Adidas je pod Hainerjevim vodstvom v zadnjih nekaj letih izgubljal svoj delež na ameriškem trgu v boju s svojim največjim tekmecem družbo Nike in podjetjem Under Armour, zato je Adidas trenutno tretji najuspešnejši prodajalec športne opreme v ZDA.

Rorsted bo na novem položaju moral prepričati mlade kupce, da so Adidasovi izdelki lahko dovolj modno zanimivi, da se lahko kosajo z izdelki njegovih največjih tekmecev. V Adidasu pričakujejo, da bo Rorsted s primernim oblikovanjem in oglaševanjem športne opreme poskrbel za to, da bo Adidas spet pridobil izgubljeni delež na ameriškem trgu in zagotovil učinkovit nadaljnji razvoj podjetja.