Kitajski turisti, japonski kondomi

Svetovni trg: Eksplozivna rast turizma prinaša tudi nenavadne poslovne priložnosti.

Objavljeno
04. marec 2016 17.49
Miha Zupan, Numerica Partners
Miha Zupan, Numerica Partners
V tednu okoli nedavnega kitajskega novega leta je obisk nakupovalnih centrov v osrčju Bangkoka bolj spominjal na nakupovanje v trgovskem predelu Nanjing Road v osrčju Šanghaja.

Trgovine so namreč preplavile trume turistov iz drugega največjega svetovnega gospodarstva. Slika je bila podobna tudi okoli turističnih znamenitosti po Bangkoku ter v drugih večjih tajskih mestih.

Tajsko je lani obiskalo rekordno število kitajskih turistov, ki so predstavljali več kot četrtino od 28 milijonov vseh turistov, ki so lani obiskali Tajsko.

To pritrjuje dejstvu, da je svetovni trend rasti kitajskega turizma (v tem članku se bom osredotočil izključno na popotniške avanture Kitajcev v druge države) kljub trenutnim turbulencam v kitajskem gospodarstvu še vedno zelo živ.

V zadnjih petih letih se je število kitajskih turistov po svetu vsako leto povprečno povečalo za 12 odstotkov in lani doseglo 125 milijonov. S tem se Kitajska že zdaj uvršča v svetovno turistično velesilo, daleč pred ZDA ter Japonsko, ki sta lani prispevali »le« 68 ter 18 milijonov turistov.

Banka Goldman Sachs ocenjuje, da se bo število popotniških Kitajcev v prihodnjem desetletju skoraj podvojilo, na 220 milijonov. Medtem ko levji delež kitajskih turistov pritegneta sosednja Hongkong ter Macau, bodo rast kitajskega turizma vse bolj poganjala potovanja v druge države.

V vrh najbolj priljubljenih destinacij Kitajcev se uvrščajo Južna Koreja, Japonska, Tajska, evropske države, ZDA ter Avstralija. Z vidika trgov v razvoju gre za enega najmočnejših trendov prihodnjega desetletja, rast kitajskega turizma pa s seboj prinaša tudi nemalo zanimivih investicijskih priložnosti.

Potencialno moč tega trenda za naložbe investitorjev dobro oriše naslednja anekdota.

Število kitajskih turistov na Japonskem, ki skupaj s Korejo za velik del Kitajcev pomeni nakupovalno meko, se je samo lani v primerjavi z letom prej več kot podvojilo.

Eksplozija kitajskih turistov na Japonskem je povsem nepripravljenega ujela japonskega proizvajalca kondomov Nakamoto. Njihovi kondomi so namreč praktično čez noč postali predmet poželenja kitajskih turistov in podjetje je sprva komajda dohajalo kitajsko nakupovalno mrzlico.

To pa se je pokazalo tudi na ceni delnice podjetja, ki se je od lani pa do danes zvišala za 100 odstotkov, kar je najvišja raven v zadnjih 22 letih. In to kljub dejstvu, da preteklo leto za cene japonskih delnic v splošnem ni bilo ravno rožnato, saj je indeks borze v Tokiu v zadnjem letu izgubil skoraj 15 odstotkov.