Ključna širitev na tuje trge

Vroča delnica: AT & T uspešno zvišuje svoje prihodke in posledično marže, tudi na račun prevzemov.

Objavljeno
26. avgust 2016 17.30
shutterstock signal
Tina Orzan, Alta Invest
Tina Orzan, Alta Invest

Podjetje AT & T je nastalo leta 1983 in je eden od vodilnih ponudnikov širokopasovnih in brezžičnih komunikacijskih storitev na svetu. Zagotavlja tudi digitalne zabavne storitve in televizijo. Ima okoli 281.500 zaposlenih in več kot 137 milijonov brezžičnih odjemalcev.

Glavne konkurenčne prednosti AT & T, ki skupaj pripomorejo k dobremu poslovanju podjetja, so mednarodna prisotnost in širitev na nove trge, močna blagovna znamka, diverzificiranost poslovanja, osredotočenost na zvestobo strank in uspešno izkoriščanje sinergij. Pri tem pa je za vlagatelje morda prav zdaj, po rahli korekciji cene delnice, pravi čas za ugoden nakup in s tem omreženje njihovega portfelja s še večjimi donosi.

Tudi s prevzemi povečujejo prihodke

V zadnjih letih podjetje uspešno povečuje svoje prihodke in posledično marže, tudi na račun prevzemov, med katerimi je bil gotovo največji nakup digitalnega televizijskega ponudnika DirecTV v višini 63 milijard dolarjev. Po ocenah menedžmenta so v podjetju z integracijo zadovoljni, saj se eno leto po nakupu prevzem že obrestuje, in sicer tudi s pridobitvijo enega milijona novih naročnikov.

AT & T je tako na dobri poti, da do konca leta 2018 doseže sinergijske učinke v višini 2,5 milijarde dolarjev na leto. DirecTV ima približno 20 milijonov uporabnikov v ZDA ter 10 milijonov v Latinski Ameriki. Hkrati je AT & T z namenom širitve svoje brezžične dejavnosti na mehiškem trgu kupilo tudi podjetji Iusacell and Nextel Mexico. S tem je še vedno osredotočeno na to, kar počne najbolje in se hkrati širi na nove manj razvite trge.

Infografika: Delo

Do konca letošnjega leta naj bi omrežje podjetja pokrivalo kar 75 milijonov ljudi v Mehiki, pri čemer se napoveduje 5,9-odstotna rast v mehiškem gospodarstvu do leta 2020, pokritost s pametnimi telefoni pa je šibka. Kombinacija vsega posledično lahko vodi v višjo prihodnjo rast prihodkov za AT & T.

Največji konkurent Verizon

Na poslovanje podjetja pomembno vplivajo konkurenti v panogi, med katerimi je največji Verizon. Obe podjetji imata vsako zase približno 33-odstotni tržni delež na področju brezžičnih storitev in tako skupaj obvladujeta kar dve tretjini celotnega brezžičnega trga v ZDA. Kljub temu je glede na tržno kapitalizacijo in prihodke AT & T še vedno vodilni. Obe podjetji pa za prihodnje leto že aktivno načrtujeta uvedbo 5G-omrežja, s katerim bosta spet korak pred drugimi tekmeci.

Nadpovprečna neto marža

Sama delnica podjetja AT & T je z multiplikatorjem dobička 18,4 vrednotena pod povprečjem v panogi, pri čemer ima podjetje nadpovprečno 8,8-odstotno neto maržo ter povprečno 12,6-odstotno donosnost kapitala. Hkrati podjetje že 32 let zapored konstantno povečuje svojo dividendo, trenutna dividendna donosnost pa znaša kar 4,7 odstotka in je nad povprečjem v panogi.

Prodaja se je pri tem v zadnjih desetih letih povečala s 44 milijard dolarjev leta 2005 na 147 milijard dolarjev leta 2015, čisti dobiček pa se je v istem obdobju skoraj potrojil, in sicer z 4,8 milijarde dolarjev na 13,8 milijarde dolarjev. Letos podjetje pričakuje prihodke v višini 164 milijard dolarjev, čisti dobiček na delnico pa naj bi se v prihodnjih letih povečeval za okoli sedem odstotkov na leto.