Lani rekrodno leto za turizem

Turistični delavci so zabeležili več kot deset milijonov nočitev gostov, število tujih turistov je poraslo za 12 odstotkov.

Objavljeno
29. januar 2016 16.07
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA

Ljubljana - Leto 2015 je bilo za slovenski turizem rekordno. V turističnih nastanitvenih objektih so prvič po osamosvojitvi našteli več kot deset milijonov nočitev gostov, število tujih turistov je poraslo za rekordnih 12 odstotkov, rekorde so beležile tudi številne destinacije, med njimi Ljubljana, Blejski grad in Postojnska jama.

»Ponosni smo in ne bo nas uspavalo,« je te podatke danes na skupni novinarski konferenci s Slovensko turistično organizacijo komentirala v. d. generalne direktorice direktorata za turizem in internacionalizacijo na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar. »Uspeh leta 2015 je izziv leta 2016,« je dodala.

Največ Italijanov, Avstrijcev, Nemcev, Hrvatov in Nizozemcev

V. d. direktorice Slovenske turistične organizacije Maja Pak je povedala, da je bilo med tujimi turisti, ki so v letu 2015 prišli v našo državo, največ Italijanov, Avstrijcev, Nemcev, Hrvatov in Nizozemcev, ki so skupaj ustvarili polovico vse turističnih nočitev. Ti trgi ostajajo ključni in tja bo Slovenska turistična organizacija usmerila 60 odstotkov sredstev, ki ji ima na voljo za promocijo.

Podlogarjeva je menila, da je treba ustvariti pogoje za nadaljnjo rast in razvoj slovenskega turizma. Zato na ministrstvu med drugim že pripravljajo spremembe zakona o gostinstvu in novo strategijo razvoja slovenskega turizma. Podlogarjeva si spodbudo turistični panogi, ki k slovenskemu BDP prispeva 13 odstotkov, obeta tudi od nove finančne perspektive EU. »Iz manjše količine moramo ravno tako narediti veliko,« je dejala.

Zvišanje turistične takse

Tistim, ki se ukvarjajo s turizmom, ne bo več treba na več različnih naslovih urejati dokumentacije, je obljubila. V okviru zakonodajnih sprememb je napovedala tudi zvišanje turistične takse. Ta je zdaj v celoti prihodek občin, po novem pa se je bo del zbiral na nacionalni ravni, in sicer za povečanje proračuna za trženje slovenskega turizma v tujini.

Strategija razvoja slovenskega turizma bo segla do leta 2021. Temeljila bo na partnerstvu slovenskega turizma in povezala različne sektorje slovenskega gospodarstva. Že davno smo prerasli, da je strategija vezana le na turistično panogo, je pojasnila Podlogarjeva. »Bolj ko dihamo z gospodarstvom, bolj smo na pravi poti,« se je strinjala Pakova.