Manj prodane čokolade, cenejši kakav

Surovine: Tudi trend zdrave prehrane prispeva, da je povpraševanja po kakavu manj.

Objavljeno
19. maj 2017 17.24
Branko Železnik, Numerica Partners
Branko Železnik, Numerica Partners

Čeprav velja čokolada za svetovno najpopularnejšo kulinarično pregreho, njena potrošnja v zadnjih letih stagnira. Potrošniške raziskave v Ameriki in Evropi, ki sta največji porabnici kakava, kažejo, da je upad pripisati vse višji zdravstveni osveščenosti potrošnikov.

Šibko povpraševanje po izdelkih iz kakava je tako ceno te surovine v zadnjih letih potisnilo do najnižjih nivojev preteklega desetletja. Trenutno se cena tone kakava nahaja malenkost nad 2.000 dolarji, tako nizko je bila nazadnje leta 2007, najvišje pa leta 2011, ko so s kakavom trgovali po ceni nad 3700 dolarjev.

Največji pridelovalki kakava sta Slonokoščena obala in Gana, ki skupaj pridelata skoraj dve tretjini svetovne količine. V pretekli sezoni je svetovna pridelava kakava znašala okoli štiri milijone ton. Ker na pridelano količino najbolj vplivajo vremenske razmere, te pa so bile letos precej ugodne, Mednarodna organizacija za kakav (ICCO) tudi za sezono 2016/2017 napoveduje preseženo ponudbo kakava. Ta naj bi po ocenah ICCO presegla povpraševanje za več kot sedem odstotkov oziroma za več kot 260 tisoč ton.

Da bi trg le dosegel želeno ravnovesje in v preprečitev nadaljnjega padanja cene kakava, proizvajalci pospešeno investirajo v nove skladiščne kapacitete in proizvodnjo raje zadržujejo na domačem dvorišču. V prihodnje tako izrazitejše rasti cene kakava ni pričakovati in potrošniki se bomo lahko še naprej sladkali nekoliko ceneje, če pa v prihodnjih sezonah pride do večje vremenske ujme, ki bi oklestila pridelke, bodo temu ustrezno odreagirali tudi trgovci in ceno kakava odlepili od trenutnega dna.