Pri Volkswagnu hišne preiskave v zvezi s prirejanjem izpustov

Namen hišnih preiskav je zavarovanje dokumentacije in nosilcev podatkov, ki bi lahko nudili dokaze o vpletenih v škandal.

Objavljeno
08. oktober 2015 17.54
Ma. F., Delo.si, STA
Ma. F., Delo.si, STA

Wolfsburg - Na sedežu nemškega avtomobilskega koncerna Volkswagen v Wolfsburgu in na več drugih lokacijah potekajo hišne preiskave, povezane s prirejanjem izpustov škodljivih plinov pri Volkswagnovih dizelskih vozilih. Preiskave je potrdilo tožilstvo v mestu Braunschweig, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Namen hišnih preiskav je zavarovanje dokumentacije in nosilcev podatkov, ki bi lahko nudili dokaze o vpletenih v škandal.

Francoska tiskovna agencija AFP je tako poročala, da so policisti s sedeža Volkswagna odnašali dokumente in trde diske. Prav tako so preiskali več zasebnih stanovanj tako v Wolfsburgu kot v drugih mestih. Tiskovna predstavnica tožilstva Julia Meyer je pojasnila, da je tarča preiskave »več oseb«.

Pri Volkswagnu so potrdili, da so preiskovalcem predali zahtevane dokumente. Zagotovili so tudi, da bodo preiskavo v celoti podprli, saj je »temeljita in hitra« razjasnitev dogajanja tudi v njihovem interesu.

Direktor zagotovil, da zavajanje ni bila odločitev vodstva

Glavni izvršni direktor podjetja Volkswagen USA Michael Horn je na današnjem zaslišanju pododbora za preiskave in nadzor v odboru za energijo in trgovino predstavniškega doma ameriškega kongresa zagotovil, da odločitev o namestitvi naprav za zavajanje na testih izpušnih sistemov ni bila odločitev vodstva podjetja.

51-letni Horn, ki je vodenje Volkswagen USA prevzel šele lani, je pripravljen, da stori, kar je treba. V tem trenutku je to ponižno sklonjena glava, potrpežljivo prenašanje svete jeze članov kongresa, priznanje napake in obljuba, da bo vse poplačano.

Horn je uvodoma prebral opravičilo, ki ga je v kongres poslal že v sredo. V imenu samega sebe in celotnega podjetja se je iskreno opravičil za uporabo računalniškega programa, ki je premagal uradne teste izpuhov. Vodilni pri Volkswagnu so zaradi tega menda globoko prizadeti, Horn pa si ni nikoli mislil, da je kaj takega mogoče.

Obljubil je, da bodo stanje popravili, sprejeli odgovornost in si začeli vračati zaupanje strank, prodajalcev, zaposlenih, regulatorjev in ameriške javnosti. Sicer še ne vedo natančno, kako bodo to izvedli, ampak odstranitev naprav za zavajanje v vseh prizadetih vozilih lahko traja dve leti. Delo na posameznem avtomobilu lahko traja med pet do deset ur.

Horn je kongres prav tako obvestil, da podjetje umika prošnje za certifikate od EPA za prodajo vozil na dizelski pogon letnika 2016 v ZDA. Avtomobili, ki so že naročeni in izdelani, bodo pripluli v ZDA, ampak ostali v karantenah v pristaniščih in skladiščih. Njihova usoda za zdaj še ni znana, ameriški prodajalci Volkswagnovih vozil pa se lovijo za glave zaradi izgub.

Preiskave v številnih državah

Največji evropski proizvajalec avtomobilov je pred tremi tedni priznal, da je dizelske motorje 11 milijonov svojih vozil po vsem svetu opremil s sporno programsko opremo, ki je zagotovila nižje izpuste škodljivih plinov v času uradnih testiranj.

Zaradi škandala so proti Volkswagnu sprožili preiskave v številnih državah, tudi doma v Nemčiji. Po nemških cestah po podatkih Volkswagna vozi okoli 2,8 milijona vozil s sporno programsko opremo.

Škandal je odnesel do nedavnega prvega moža Volkswagna Martina Winterkorna, še vedno pa ni jasno, kdo je zasnoval in izvedel načrt goljufanja na testih. Novi prvi mož največjega evropskega avtomobilskega proizvajalca Matthias Müller je povedal, da so suspendirali štiri zaposlene, vendar pa sam ne verjame, da se je prevare zavedal najvišji menedžment.

V pogovoru za časnik Frankfurter Allgemeine Zeitung, ki je bil objavljen v sredo, je povedal, da je razvoj motorja »zapleten proces« in da pri tem obstajajo naloge, pri katerih »direktor ni neposredno vpleten«.