Nadpovprečno vrednotena delnica, ki ohranja potencial rasti

Vroča delnica: Prehod z licenčnega na naročniški model zaračunavanja za produkte je razširil bazo strank.

Objavljeno
26. september 2016 11.51
infografika
Tina Orzan, Alta Invest
Tina Orzan, Alta Invest

Podjetje Adobe Systems je bilo ustanovljeno leta 1982 in je ponudnik programskih storitev in produktov za posameznike ter podjetja za potrebe marketinga, ustvarjanja in urejanja vsebin ter aplikacij. Ima približno 14.000 zaposlenih, večinoma v ZDA, njegove storitve in produkte pa poznajo in uporabljajo povsod po svetu.

Glavne konkurenčne prednosti, ki skupaj pripomorejo k dobremu poslovanju podjetja, so mednarodna prepoznavnost njegovih produktov in storitev, široka baza uporabnikov, nenehne inovacije ter dobro zasnovan poslovni model.

V zadnjih letih Adobe uspešno viša svoje prihodke tudi na račun prevzemov. Z nakupom podjetij Omniture v letu 2009 in Neolane v 2013 je vstopil na trg digitalnega marketinga, ki je zdaj eden izmed njegovih najhitreje rastočih segmentov. Glede na napovedi raziskovalnih hiš naj bi se ta segment povečeval za 17 odstotkov na leto v prihodnjih petih letih, do leta 2019 pa naj bi dosegel vrednost 56,6 milijarde dolarjev. Z nakupom podjetja Fotolia v letu 2014 pa je podjetje razširilo svoje poslovanje v segmentu Creative Cloud.

Na področju orodij za kreativno vsebino je podjetje skoraj brez večjih resnih tekmecev, saj za njegove produkte, kot so Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver in Acrobat, trenutno plačuje in jih uporablja kar sedem milijonov strank. Obenem Adobe tudi vedno bolj sodeluje s sistemskimi integratorji, kot so IBM, Accenture in Cognizant, da bi razširil doseg svojega trženja v oblaku.

Na tem področju je letos objavil tudi prevzem podjetja Livefyre, katerega platforma omogoča strankam dostop do vsebin, ki jih ustvarjajo uporabniki na forumih, blogih, tvitih in podobno. Te vsebine se nato lahko vključijo v internetne strani njihovih strank, oglase, e-maile, TV in aplikacije. Med rednimi strankami storitev podjetja tako najdemo med drugim CNN, Coca-Colo, Dow Jones Wall Street Journal in Hallmark.

Adobe se je v preteklosti lotil spremembe poslovnega modela, ki je temeljil na licenčninah, v model, ki temelji na naročninah. To mu zagotavlja stabilnejše poslovne rezultate, obenem pa je v skladu s trendom prehajanja na oblak. Z menjavo poslovnega modela, ki je zdaj tako rekoč končana, analitiki pričakujejo, da se bodo prihodki podjetja povečali za približno 20 odstotkov na leto do leta 2018.

Model, ki temelji na naročninah, namreč zmanjša začetne stroške uporabnikov in obenem razširi potencialno bazo uporabnikov, kar za podjetje pomeni približno 30 odstotkov več novih potencialnih strank. To potrjujejo tudi zadnji rezultati poslovanja, ki so presegli pričakovanja analitikov, pa tudi napovedi glede prihodnjih četrtletij. Prihodki so se v zadnjem četrtletju povečali za 20 odstotkov, uprava podjetja pa pričakuje tudi rekordno prihodnje četrtletje in še boljše prihodnje leto.

Delnica podjetja Adobe Systems je sicer z multiplikatorjem dobička 52,3 vrednotena nad povprečjem v panogi, vendar je to opravičeno z nadpovprečno 17,9-odstotno neto maržo ter nadpovprečno 14,1-odstotno donosnostjo kapitala. Prodaja se je pri tem v zadnjih desetih letih skoraj potrojila, in sicer z 1,7 milijarde dolarjev v letu 2005 na 4,8 milijarde dolarjev v letu 2015, čisti dobiček pa se je v istem obdobju povečal s 450 milijonov dolarjev na 601 milijon dolarjev.