Wyndham Worldwide še ponuja možnosti za rast

Močan tržni delež v ZDA in uspešen poslovni model omogočata večjo stroškovno učinkovitost.

Objavljeno
05. junij 2015 19.24
Tina Orzan, analitičarka, Alta Invest
Tina Orzan, analitičarka, Alta Invest

Podjetje Wyndham Worldwide je bilo ustanovljeno leta 2006 z odcepitvijo turističnega dela poslovanja družbe Cendant Corporation. Ponuja različne franšizne nastanitvene kapacitete na vseh cenovnih ravneh, storitve upravljanja hotelov in izmenjave počitniških kapacitet. Obenem razvija, prodaja in trži lastne počitniške kapacitete in sorodne storitve. V lasti ima 30 blagovnih znamk.

Nastavitveni del poslovanja, Wyndham Hotel Group, je po številu kapacitet največja svetovna hotelska družba, saj jo sestavlja več kot 7650 hotelov oziroma več kot 661.000 sob na šestih celinah. Njihov trenutni razvojni portfelj pa vključuje dodatnih 960 hotelov in s tem dodatnih 117.000 sob.

Podjetje Wyndham je z multiplikatorjem dobička 17,2 vrednoteno pod povprečjem v panogi, pri tem pa ima nadpovprečno, 10,5-odstotno neto maržo ter 51,5-odstotno donosnost kapitala. Ponuja solidno 1,8-odstotno dividendno donosnost, ki jo v zadnjih šestih letih konstantno povečuje.

Kljub močni konkurenci v panogi pa dosega rast prihodkov in dobička. Prodaja se je namreč v zadnjih petih letih povečala s 3,8 milijarde dolarjev leta 2009 na 5,3 milijarde dolarjev leta 2014, čisti dobiček pa z 293 milijonov dolarjev na 573 milijonov dolarjev. Za letos podjetje načrtuje prihodke v višini med 5,5 in 5,6 milijarde dolarjev. Poleg tega se tudi zasedenost prenočitvenih kapacitet in prihodki na prosto sobo iz leta v leto povečujejo – s 30,34 dolarja leta 2009 so zrasli na 37,57 dolarja leta 2014.

Uspešen model časovnega zakupa

Na poslovanje podjetja pomembno vpliva splošno gospodarsko stanje, ki pa je trenutno v fazi okrevanja, pri čemer nič ne kaže, da bi se upočasnjevalo. Na poslovanje vpliva tudi številna konkurenca, vendar podjetje z njo uspešno tekmuje, in sicer predvsem s svojim edinstvenim poslovnim modelom, ki mu zagotavlja razmeroma stabilne denarne tokove.

Del poslovanja se namreč nanaša na časovni zakup, kar pomeni, da podjetje svoje prenočitvene kapacitete odda strankam za vnaprej določeno obdobje. Tako je stranka za dogovorjen čas lastnica hotelske sobe, za kar plačuje tudi pristojbine za vzdrževanje. Wyndham tako učinkovito upravlja premoženje z oddajanjem specializiranim podjetjem na podlagi letnih pogodb, s čimer ima zagotovljene prihodke, obenem pa prihrani pri stroških marketinga in vzdrževanja.

Podjetju je tako uspelo ohraniti močno prisotnost na domačem trgu, saj približno 75 odstotkov prihodkov ustvari v ZDA. Na drugi strani pa ohranja široko stopnjo dostopnosti, saj so hoteli različno cenovno pozicionirani, pri čemer večina kapacitet še vedno sodi v ekonomski razred. Zato obstaja velik potencial za rast v luksuznem segmentu.

Skratka, močan tržni delež na domačem trgu, edinstven poslovni model in s tem povezana večja stroškovna učinkovitost kažejo na nadaljnjo uspešnost podjetja, naložba v delnice podjetja Wyndham pa bi zato morala vlagateljem izkazati ustrezno gostoljubje.

Avtorica članka nima omenjenih delnic. Alta Invest in z njo povezane osebe so lahko njihove lastnice. Informacije v zvezi z naložbenim priporočilom so dostopne na www.alta.si.