Ne vroče in ne hladno, ampak nekaj vmes, torej oranžno

Orange v treh letih namerava vsaj potrojiti hitrost prenosa podatkov na mobilnem in fiksnem omrežju.

Objavljeno
17. februar 2017 17.52
Izidor Jerman
Izidor Jerman

Orange je ena največjih evropskih telekomunikacijskih družb, ki svoje storitve zagotavlja celotnemu spektru uporabnikov, od rezidentov do velikih poslovnih sistemov. Družba ponuja paleto sodobnih telekomunikacijskih storitev, kot so javna fiksna telefonija, najete linije in prenos podatkov, mobilna telefonija, kabelska televizija, splet in brezžične aplikacije, televizijski prenosi ter prodaja in najem telekomunikacijske opreme.

Družba je ena največjih v Evropi na področju telekomunikacijskih storitev in lahko bi rekli, da je to področje večinoma obarvano v oranžni sijaj (kot posledica imena družbe). Družba je po preimenovanju naslednica France Telecom in posluje globalno ter skupaj zaposluje 275.000 ljudi, od tega 105.000 v Franciji. Blagovna znamka Orange je bila del France Telecom od leta 2000 kot ponudnik mobilnih in spletnih storitev.

Največji ponudnik mobilne telefonije v Evropi

Z razvojem panoge in počasnega ugašanja klasične telefonije se je leta 2013 družba Franc Telecom preimenovala v Orange SA. To pomeni, da je celotna skupina prevzela ime po eni svojih blagovnih znamk. Družba svoje storitve zagotavlja več kot 260 milijonom uporabnikov v 30 državah. S 190 milijoni mobilnih uporabnikov in več kot 16 milijoni naročnikov na njihove širokopasovne linije je družba na tem segmentu največji ponudnik v Evropi. Poslovni klienti, torej podjetja in poslovni sistemi, uporabljajo storitve, ki so prirejene za potrebe večjih sistemov, ki jih zagotavlja njihova divizija Orange Business Services Unit.

Leta 2016 so skupaj ustvarili malo manj kot 41 milijard evrov prihodkov in 3,7 milijarde evrov čistega dobička. V Franciji, ki je njihov domači in tudi največji trg, ustvarijo približno polovico prihodkov. V Španiji in na Portugalskem skupaj ustvarijo 15 odstotkov prihodkov, medtem ko jih na vseh drugih trgih ustvarijo 20 odstotkov.

Vlagatelji nagrajeni s štiriodstotnim donosom

Leta 2015 je družba sprejela strateški načrt, da bo do leta 2020 vsem svojim uporabnikom omogočala dostop do vseh digitalnih komunikacijskih storitev. Osnovni cilj je, da v treh letih vsaj potrojijo hitrost prenosa podatkov tako na mobilnem kot tudi na fiksnem omrežju. S tem namenom družba intenzivno investira v gradnjo optičnih omrežij v Franciji, Španiji, Portugalskem in na Poljskem. Posledično družba pričakuje, da bo samo v Franciji do leta 2020 povečala število uporabnikov širokopasovnega interneta s 3,6 milijona na 20 milijonov.

Telekomunikacijska industrija se je v zadnjih letih s pojavom pametnih telefonov močno spremenila in trend gre v smeri povečevanja prenosa podatkov, medtem ko klasično telefoniranje in pošiljanje sporočil postajata samoumevna in dobesedno zastonj. To za telekomunikacijska podjetja pomeni, da bodo prihodke ustvarjala predvsem s prenosom podatkov in ponujanjem dodatnih vsebin, kot je televizija. Orange je z velikostjo, inovativnostjo, širitvijo na trge zunaj Evrope in dobrim finančnim stanjem odlično pripravljen za izzive. Vlagatelji so poleg omenjenega nagrajeni tudi z več kot štiriodstotnim dividendnim donosom, kar je na razvitih trgih bolj izjema kot pravilo.