Opozorilo o škodljivem ameriškem predlogu o obdavčitvi uvoza v ZDA

Alexandre Ricard napoveduje, da bodo visoke obdavčitve uvoženega blaga morali prevzeti predvsem ameriški kupci.

Objavljeno
17. februar 2017 19.52
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Izvršni direktor francoskega proizvajalca žganih pijač Pernod Ricard opozarja, da bi morebitno sprejetje novega ameriškega predloga o obdavčitvi uvoza v ZDA škodilo ameriškim kupcem, saj bi morali prav ti prevzeti glavno breme obdavčitve Pernod Ricardovih izdelkov na ameriškem trgu.

Francoski poslovnež Alexandre Ricard je vnuk ustanovitelja podjetja Ricard, ki se je leta 1975 združilo s svojim takratnim tekmecem Pernodom v podjetje Pernod Ricard in se razvilo v enega najbolj uveljavljenih proizvajalcev žganih pijač na svetu. Alexandre Ricard je po študiju nekaj časa pridobival poslovne izkušnje v različnih podjetjih in delal tudi kot svetovalec v finančni družbi Morgan Stanley v Londonu, leta 2003 pa se je pridružil družinskemu podjetju Pernod Ricard. Po več različnih funkcijah v podjetju je pred dvema letoma postal izvršni direktor in predsednik uprave Pernod Ricarda – podjetja, ki je lani ustvarilo 8,6 milijarde evrov prihodkov in imelo 18.500 zaposlenih.

Prisiljeni bodo povečati prodajne cene

Petinštiridesetletni Alexandre Ricard je prejšnji torek izjavil, da bo njegovo podjetje Pernod Ricard prisiljeno zvišati prodajne cene svojih izdelkov na ameriškem trgu, če bodo ZDA res sprejele sporen predlog o obdavčitvi uvoza v ZDA. Breme obdavčitve uvoza bi tako prevzeli predvsem ameriški kupci, ki kupujejo pijače uveljavljenega francoskega proizvajalca, in Ricard je poudaril, da se mu davčni predlog ne zdi pošten do ameriških kupcev.

O tem vprašanju so se prejšnji teden z ameriškim predsednikom Donaldom Trumpom pogovarjali tudi vodje velikih ameriških podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo na drobno. Izvršni direktorji osmih velikih ameriških prodajalcev na drobno, tudi družbe Target, druge največje ameriške verige prodajaln na drobno za Walmartom, in družbe Best Buy, ki prodaja predvsem elektronske naprave in pripomočke, so se s Trumpom pogovarjali o davčni reformi in njenem vplivu na gospodarsko rast.

Skušali so prepričati Donalda Trumpa

Predvsem pa so vodje velikih ameriških družb poskušali Trumpa prepričati, da bi se zaradi spornega predloga o obdavčitvi uvoza preveč zvišale prodajne cene izdelkov na policah ameriških prodajaln, kar bi škodilo tako ameriškim kupcem kot ameriškim družbam, ki uvažajo izdelke iz tujine.

Alexandre Ricard sicer priznava, da bi njegovo podjetje nekatere pijače lahko pripravilo zunaj ZDA (denimo škotski viski na Škotskem), jih nato prepeljalo čez lužo in polnilo v ZDA, vendar tega ne bi moglo početi pri večini pijač, ki jih podjetje prodaja. Francosko podjetje namreč proizvaja predvsem pijače, ki jih je po Ricardovih besedah mogoče pridobivati in polniti samo v Franciji, denimo, konjake in šampanjce.