Pebble je na prodaj, kupuje Fitbit

Presečišče: Pionirja pametnih ur in crowdfundinga prevzema tekmec

Objavljeno
09. december 2016 17.05
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Eden prvih proizvajalcev pametnih ur, ki je znal izkoriščati prednosti množičnega financiranja na spletnih platformah, se je zaradi ostre konkurence na trgu pametnih ur znašel v finančnih težavah, zato je njegovo vodstvo sporočilo, da bo podjetje prodalo.

Ameriško tehnološko podjetje Pebble Technology Corporation je bilo znano po tem, da je veljalo za enega prvih proizvajalcev pametnih ur, ki so izkoriščali prednosti množičnega financiranja svojih izdelkov na spletnih platformah. Prva Pebblova ura Pebble Classic je pred štirimi leti veljala za zelo uspešno na Kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje, in takrat se je zdelo, da je dokončno dokazala, da je množično financiranje verjetno najboljši način za razvijanje še ne uveljavljenih tehnoloških izdelkov. Za razvoj pametne ure Pebble Classic je podjetju namreč uspelo zbrati okoli 10 milijonov dolarjev. Pebble je letos spomladi na Kickstarterju ponudil nov projekt financiranja treh inovativnih izdelkov – dveh pametnih ur Pebble2 in Time2 ter vsestranske inovativne naprave Pebble Core –, vendar ta ni bil tako uspešen, kakor so v podjetju najprej pričakovali. Zaradi finančnih težav, v katerih so se znašli, so v Pebblu odpustili 40 zaposlenih, kar je bila približno četrtina vseh zaposlenih, vodstvo pa je javno povedalo, da je trg pametnih ur zelo tekmovalen in verjetno niti ni tako velik, kakor so še pred kratkim predvidevali številni proizvajalci teh tehnoloških naprav.

Pebblovi izdelki so se slabo prodajali tudi po zadnjem odpuščanju, zato se je Pebblovo vodstvo pred kratkim odločilo prodati podjetje. Fitbit, eden najuspešnejših proizvajalcev nosljivih elektronskih izdelkov, je prejšnji teden uradno potrdil, da namerava kupiti podjetje Pebble. Toda Fitbit bo prevzel samo strokovno znanje in inovativne tehnološke rešitve, ki so jih razvijali pri Pebblu, ne bo pa prevzel dosedanjih Pebblovih izdelkov, zato lastniki teh izdelkov v prihodnje ne bodo mogli več pričakovati rednega posodabljanja programske opreme za svoje izdelke. Fitbitovo vodstvo je namreč prepričano, da so najdragocenejši del Pebblove ponudbe prav inovativne programske rešitve, ki jih podjetje namerava uporabiti pri svoji prihodnji ponudbi izdelkov, s katerimi bo Fitbit po prepričanju vodstva lahko uspešno tekmoval z Applovo in Googlovo ponudbo. Fitbitu se bodo pridružili tudi nekateri najpomembnejši Pebblovi strokovnjaki, vendar med njimi ne bo dosedanjega Pebblovega izvršnega direktorja Erica Migicovskyja, ki odhaja v drugo podjetje. Podjetji nista razkrili finančnih podrobnosti o prevzemu, vendar so nekateri mediji poročali, da je Fitbit za nakup Pebbla plačal manj kot 40 milijonov dolarjev.