Preveč emocij na delniškem trgu vodi v anomalije

Vroča delnica: Hotelska družba je po terorističnih napadih izgubila desetino vrednosti, za kar ni dolgoročne podlage

Objavljeno
27. november 2015 18.07
infografika
Izidor Jerman, Alpen Invest
Izidor Jerman, Alpen Invest
Accor je ena največjih hotelskih verig na svetu. Skupina ima v lasti, najemu ali kot franšiza skoraj 3800 hotelov v 94 državah in so tako prisotni na vseh celinah. V svojem portfelju imajo hotele v vseh kategorijah, od luksuznih do nizkocenovnih. V luči tragičnih terorističnih napadov v Parizu je delnica družbe izgubila desetino tržne vrednosti in to je glavni razlog, zakaj bi bila naložba v omenjeno družbo v bližnji prihodnosti lahko donosnejša od preostalega trga.

Ko se vlagatelj odloči za določeno naložbo, je njegova naloga, da preveri, na kakšnih temeljih družba posluje. Gibanje cene delnice, predvsem kratkoročno, se v večini primerov giblje na podlagi pričakovanj, špekulacij, govoric in eksternih dogodkov, na katere družba kratkoročno ne more vplivati. Kratkoročno naravnani vlagatelji svoje odločitve sprejemajo na podlagi omenjenih dejavnikov, zato na vsake toliko časa cena delnice niha povsem nepojasnjeno in v nasprotju s poslovanjem in finančnim stanjem družbe.

Podobno se je zgodilo s ceno delnice družbe Accor takoj po terorističnih napadih v Parizu. Splošno mnenje je bilo, da bodo glede na razmere največjo škodo utrpele družbe, ki se ukvarjajo s turizmom, in odziv vlagateljev na trgu je bil zato prenagljen in pretiran. Podobna zgodba se je odvijala pred dvema mesecema z delnico družbe Daimler ob odkritju afere Volkswagen. Od takrat do danes je cene delnice Daimlerja pridobila dobrih 30 odstotkov, ker se je izkazalo, da ima težave z izpusti samo Volkswagen.

Zdaj pa k omenjenim temeljem. Skupina ima v lasti in/ali upravljanju več verig v vseh razredih tako doma v Franciji kot tudi drugod po svetu. Vsi hoteli v skupini razpolagajo s 495.000 sobami. Med 356 luksuznih hotelov spadajo blagovne znamke kot so: Sofitel Legend, Pullman, Grand Mercure in The Sebel. V srednji kakovostni razred spadajo blagovne znamke Novotel, Mama Shelter in Adagio. V ta razred spada skupaj 1200 hotelov. V ekonomičnem cenovnem razredu skupina upravlja 2100 hotelov pod blagovnimi znamkami Ibis in Adagio. Največ hotelov obratuje v Franciji, in sicer 29 odstotkov kapacitet skupine. V strukturi prihodkov Francija predstavlja 32 odstotkov. Severna, centralna in vzhodna Evropa predstavlja 25 odstotkov zmogljivosti in 40 odstotkov vseh prihodkov. Azija in Pacifik prav tako predstavlja 25 odstotkov kapacitet vendar zgolj 10,5 odstotka celotnih prihodkov. Mediteran, Bližnji vzhod in Afrika predstavljajo 11 odstotkov kapacitet in prispevajo devet odstotkov vseh prihodkov. Najmanjša regija sta Ameriki z desetimi odstotki kapacitet in 8,5-odstotnim deležem prihodkov. Povsem jasno je, da je delež, ki pripada Bližnjemu vzhodu, v strukturi prihodkov minimalen in kot tak ne pomeni resne grožnje za poslovanje celotne skupine.

Ob predpostavki, da se gospodarsko stanje v Evropi in po svetu še vedno izboljšuje in da število turističnih nočitev po kriznem obdobju 2009–2011 raste po višji stopnji kot gospodarstvo, je bila desetodstotna korekcija delnice družbe po terorističnih napadih pretirana.

Podsklad Alpen.Developed ima v portfelju delež v podjetju Accor SA.