Davčne blagajne: račun bo mogoče izdati le z namenskim potrdilom

V finančni upravi načrtujejo, da bodo novembra začeli sprejemati vloge za namenska digitalna potrdila, ki jih bo izdajalo ministrstvo za javno upravo.

Objavljeno
25. september 2015 19.58
iza-Davčne blagajne
Katarina Fidermuc, gospodarstvo
Katarina Fidermuc, gospodarstvo

Ljubljana – Namensko digitalno potrdilo bo vstopnica v sistem za davčno potrjevanje računov, poudarjajo v finančni upravi. Sprva so načrtovali, da bodo zavezanci vloge za potrdila prek sistema eDavki oddajali od 2. novembra, zdaj pravijo, da natančnega datuma še niso določili.

Brez potrdil ne bodo mogli vaditi

V svojih gradivih o sistemu davčnih blagajn je finančna uprava (Furs) predvidela, da bo naročila za namenska digitalna potrdila sprejemala od 2. novembra, a ta datum zdaj ni dokončen, poudarjajo v generalnem finančnem uradu: »Naredili bomo vse, da bo to mogoče čim prej.«

Namenska digitalna potrdila, brez katerih ne bo mogoče potrjevati računov prek informacijskega sistema finančne uprave, bo brezplačno izdajalo ministrstvo za javno upravo – za zdaj velja, da jih bodo naročniki začeli prevzemati konec novembra.

Furs mora po zakonu o davčnem potrjevanju računov najpozneje 1. decembra zagnati informacijski sistem in izdajateljem računov omogočiti, da ga bodo preizkušali do 2. januarja 2015, ko bo sistem potrjevanja obvezen. Zavezanci bodo lahko vadili, ko bodo imeli namensko digitalno potrdilo, zato je pomembno, da jih bodo dobili pravi čas.

Glasilo se bo na pravno osebo

Število brezplačnih potrdil na zavezanca ne bo omejeno. »Namensko digitalno potrdilo, ki ga bo mogoče uporabljati le v sistemu davčnih blagajn, se bo glasilo na pravno osebo, ne na posameznika,« poudarja Sebastijan Prepadnik iz generalnega finančnega urada. Zavezanci jih bodo, ko bo finančna uprava to omogočila, naročili prek sistema eDavki, kjer bosta vlogi za naročilo in preklic. »Vlogi bosta vključeni v skupino obrazcev Davčno potrjevanje računov,« je mogoče zvedeti v generalnem finančnem uradu.

»Vseh podrobnosti o prevzemanju in nameščanju namenskih potrdil še ne poznamo,« pravi Anton Rems iz družbe Telekom Slovenije, ki na trgu ponuja svoj sistem davčnih blagajn, tako kot družba Simobil. V finančni upravi bodo predvidoma konec oktobra na spletni strani objavili pet korakov za prevzem namenskih digitalnih potrdil prek sistema eDavki, pravi Stojan Glavač iz generalnega finančnega urada: »Obrazcev za vloge zdaj še ni. Če zavezanec ne uporablja eDavkov, lahko pooblasti koga tretjega, na primer računovodski servis, v njegovem imenu naroči in prevzame potrdilo. Pri tem pooblastilu bodo veljala enaka pravila kot pri drugih.«

V obliki datoteke p12

Zavezanec ali pooblaščeni naročnik bo v svoj predal na zaprtem delu dDavkov dobil referenčno številko in geslo, dodajajo v finančni upravi. Vnesel jo bo v posbeno vstopno točko za prevzem namenskega digitalnega potrdila na spletni strani ministrstva za javno upravo - te točke zdaj še ni, poudarjajo v finančni upravi: »Po vnosu referenčne številke in gesla bo prevzel namensko potrdilo v obliki p12 datoteke. To potrdilo bo ponudnik programa za blagajniško poslovanje namestil v program davčne blagajne ali v mini blagajno, v shrambo potrdil – v okolju Windows, recimo, se ob dvokliku na p12 datoteko zažene čarovnik za uvoz potrdila. Nato se ga uporablja skozi brskalnik – na primer pri uporabi mini blagajne, ki bo na spletni strani finančne uprave.« Programsko pa bo mogoče dostopati do potrdila in ga uporabljati tudi iz same datoteke p12, dodajajo v finančni upravi.

V vsako elektronsko napravo za izdajanje računov bo mogoče namestiti posebno digitalno potrdilo ali v več napravah kopije istega, za več naprav ga bo mogoče namestiti tudi v oblaku na centralnem strežniku, pravi Sebastijan Prepadnik. Zavezancem svetuje, naj dobro premislijo, preden se bodo odločili za ponudbo z oddaljenim strežnikom: »Upoštevati morajo, da v tem primeru ob prekinitvi interneta ne bodo mogli izdati računa, saj ne bodo imeli povezave do digitalnega potrdila. Za blagajne na terenu je zato bolje imeti posebno digitalno potrdilo v napravi.«