Pri dizlu boste prihranili za kavo

Dizel cenejši za 2,2 centa, 95-oktanski bencin pa za 1,2 centa.

Objavljeno
01. avgust 2016 13.49
lvi*petrol
Božena Križnik
Božena Križnik
Ljubljana − Po znatni pocenitvi pred štirinajstimi dnevi se bo tudi ta torek cena 95-oktanskega neosvinčenega bencina in dizla premaknila v smeri, ki razveseljuje potrošnike. Liter bencina bo od polnoči cenejši za 1,2 centa, liter dizla pa za 2,2 centa.

Kot so javnosti sporočili distributerji goriva, se po tokratnem modelskem preračunu neosvinčeni 95-oktanski bencin poceni z 1,186 na 1,174 evra za liter, dizelsko gorivo pa z 1,102 na 1,080 evra za liter. Na finančnem ministrstvu smo izvedeli, da se trošarine na gorivo tudi to pot niso spremenile.

Država ni spremenila trošarine

Potrošniki, ki so od polnoči dalje napolnili 50-litrski rezervoar z bencinom, bodo tako prihranili 60 centov; če bodo točili dizel, pa bo prihranka že za 1,1 evra, skoraj za eno kavo torej. Država je ohranila svoj delež na isti ravni, saj trošarine ni spremenila. Družba Butan plin je sporočila, da cena avtoplina tudi po tej spremembi ostane na njihovih črpalkah enaka kot doslej, in sicer znaša 0,509 evra za liter, ob nedeljah in praznikih pa le 0,489 evra za liter.

Še vedno pa nas zanima tudi, kako se gibljejo cene derivatov, ki jih določa trg, 98- oziroma 100-oktanskega neosvinčenega bencina in kurilnega olja. Oboje smo izbrskali iz spletnih iskalnikov bencinskih servisov. Tako Petrol kot OMV sta imela pred 14 dnevi med seboj in po vsej Sloveniji izenačene cene višjeoktanskega bencina (1,296 evra za liter), ta ponedeljek pa so bile cene nižje.

Za povečavo kliknite na grafiko: Infografika: Delo

Petrol je bencin ponujal po enotni ceni 1,255 evra za liter, v OMV pa je bil za 0,4 centa dražji, namreč 1,259 evra za liter. Kurilno olje je pri Petrolu stalo 0,763 evra, pri OMV pa 0,764 evra za liter (za 2,2 oziroma 2 centa manj kot pred 14 dnevi).

Liberalizacijo še kar preučujejo

Kakšno pa je vzdušje med odločevalci o napovedani nadaljnji liberalizaciji cen goriva, ki so še pod državnim nadzorom? Za zdaj nič novega. Vladna uredba velja še dober mesec dni. Do naslednjega koraka liberalizacije bo država proučila, kakšne posledice bi imela sprostitev cen najpomembnejših dveh derivatov zgolj na bencinskih servisih na avtocestnem križu.

Tam bi bile cene 95-oktanskega bencina in dizla torej višje kot v mestih in v notranjosti, podobno kot je v mnogih evropskih državah. Kot smo izvedeli neuradno, bi po vladnih razmišljanjih zadeva »pila vodo«, če bi naftni trgovci del zvišane marže (denimo četrtino) prek Darsa nekako prekanalizirali v državno blagajno. O tem, ali taki dogovori že potekajo, tako na Darsu kot naftni trgovci molčijo.